Jag verkligen vill tacka för era åsikter, visste inte att studsmattan är "hett potatis". Som jag förstår rent rättsligt vi och ordförande har gjort egna fel. Vi som ställde matta utan att veta regler. Och ordförande/styrelsen som har gjort egen beslut till fördel av klagande grannar. Tyvärr vi har inte fått information vad handlar klagomål om. Och det tycker jag jätteviktigt. Då kan vi förbättra något. Tror att någon granne bara inte vill ha mattan på marken och vill visa vem har makt att bestämma. Trotts att buskar som vi har tagit i anspråk ligger borta, studsmattan syns inte så mycket och ljuder inte. Platsen är helt vild, tidigare använts bara för gamla grenar, bakom är pendeltåg tunnelen, framme bara vårt rådhuset med vänliga grannar så inte så lockande på något sätt. Känns att vi har otur med någon annonim granne.
Men vad jag har tagit för givet är att många mäklare informerade att man får ställa saker som flyttbara på samfällighetens mark utan någon lov. Jag tror inte att man diskuterar på årsmötet varje sandlåda, bänken, studsmattan, stolar som står på samfällighet ens mark under sommaren. Jag tror det måste vara något lag, praksis eller sedvanlig regel som gäller. Efter vi fick problemet, börjar vi kolla mer någrannt LM kartor och hittade många olovliga placeringar runt oss, buskar som avgränsar samfällighetens mark som privat etc. Jag tror någon flexibilitet finns. Annars det blir svårt att sälja rådhus, där placering av varje lekstuga eller stol måste diskuteras på årsmötet. Jag blir tacksam om någon vet någon regel om lösöre flyttbara saker på samfällighetens mark
Har grannarna byggt ut lekstugor och sandlådor på samfällighetens mark så förstår jag verkligen att ni blir irriterade över att ni inte får ha studsmattan där.