Byggahus.se
Men vad har du för kanaler då? Fyran är ju ingen frikanal.

P PelleLille skrev:
Och - se under "Frikanalspaketet/SVT-paketet (Viasat)" på [länk]
lite skojeri att de har ändrat så att man måste ha ett kort för att kunna se kanalerna, det för att kunna ta ut en kortavgift

• Gilla
PelleLille
  • Laddar…
T tergo skrev:
lite skojeri att de har ändrat så att man måste ha ett kort för att kunna se kanalerna, det för att kunna ta ut en kortavgift
Kan bara hålla med!

T tergo skrev:
SVT-kanaler och TV4 får must carry-status - Resumé (resume.se)
Det där var 2007, redan 2008 togs TV4 bort som Must carry.

Diskussionen om "must carry" enligt Radio- och tv-lagen kan vi skippa då den endast berör kabel-TV, men även där har man sedan länge strukit TV4.

A appelappe skrev:
OJ, hade inte fattat att det var så billigt. Funkar det bra, växlar man kanal lika lätt som om det vore vanlig tv?
I så fall har du boxer också som jag tecknat för 99 kr men det är ett förhandlat pris!
Då får du dessutom 8 valbara kanaler utöver ett antal gratiskanaler.
TV6 är dock kass, riktig suddtv.

T tergo skrev:
SVT-kanaler och TV4 får must carry-status - Resumé (resume.se)
Boxer leverar 4:-an utan avgift på både antenn och fiber. Jag måste dock ha ett kort som kan vara utgånget. Alltså utan abonnemang.

P paa_1 skrev:
Boxerkortet behövs för att se TV4HD, utan Boxerkort kan man bara se TV4 lågupplöst, det behövs dock inget abonnemang, bara kortet för att se TV4HD.
Gäller detta även idag? Har ett utgånget boxerkort och modul kan jag se tv4 hd gratis då?

S stiga_villa skrev:
Gäller detta även idag? Har ett utgånget boxerkort och modul kan jag se tv4 hd gratis då?
Ja.

R Rutred skrev:
Ja.
Ok hittar inte hd kanaler efter sökning hittar LG tvn hittar 14 kanaler men när jag slår in TV4HD kanalplats finns inget där

Man måste ha en modern CA-modul. Är din tv gammal? Tror att de nya modulerna kom för ungefär 10 år sen

R Rutred skrev:
Man måste ha en modern CA-modul. Är din tv gammal? Tror att de nya modulerna kom för ungefär 10 år sen
Tvn är ca 5 år gammal ca modulen ska klara hd. Ci+ hd står det på modulen

S stiga_villa skrev:
Tvn är ca 5 år gammal ca modulen ska klara hd. Ci+ hd står det på modulen
Det var tråkigt att höra. Min LG klarar att visa TV4 HD liksom mina boxar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.