Hur kan det komma sig att jag har strömlöst på grupp 18 men automat säkringarna ser ut som på bilden.
Det som hände var att jag skulle använda strykjärnet. När jag drog ur sladden så blixtrade det till vid kontakten och automatsäkringen löste ut.
Jag provade igen och det blev då strömlöst på grupp 18. Men det ser inte ut som automatsäkringen löst ut.
Jag har provat att slå av och säkringen men utan resultat.
Är det något jag kan göra eller är det dags att ringa elektrikern?
Det som hände var att jag skulle använda strykjärnet. När jag drog ur sladden så blixtrade det till vid kontakten och automatsäkringen löste ut.
Jag provade igen och det blev då strömlöst på grupp 18. Men det ser inte ut som automatsäkringen löst ut.
Jag har provat att slå av och säkringen men utan resultat.
Är det något jag kan göra eller är det dags att ringa elektrikern?
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Fungerar strykjärnet normalt i ett annat uttag?
Om ingen säkring eller jordfelsbrytaren har löst ut, så lutar det kanske mot att trådar har lossnat i uttaget.
Strikt formellt är det tillåtet att byta uttag, om du vet hur du skall göra.
Om ingen säkring eller jordfelsbrytaren har löst ut, så lutar det kanske mot att trådar har lossnat i uttaget.
Strikt formellt är det tillåtet att byta uttag, om du vet hur du skall göra.
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Skall tillägga, vissa fabrikat av säkringar måste man dra ned spaken ända i botten på. Innan man drar upp den. Men det är bara om den har löst ut. Drar man själv ned den så är bara att dra upp den igen.