Byggahus.se
harry73
Nej, i inlägg 134 jämförde @prototypen holländska enfas anslutningar med situationen i svenska hyreshus, dvs lägenhetsanslutningar.
Det var en korrekt iakttagelse och jag ser ingen anledning att missförstå honom genom att anta att han menade att man bara har en och samma fas i hela huset.
Vill du ta den diskussionen, ta det då med prototypen och inte med mig.
I övrigt är det du som hänger upp sig på småaktigheter och missförståelser som inte ens är värd att diskutera.
Men det gör du ju i alla trådar du skriver i.

Vad ni tjafsar, lägg ner. Holland har lite udda inkoppling av hällar, låt de hållas.
Enfas i hyres och bostadsrättslägenheter var tidigare det normala men i nyproduktion dras det nog för det mesta trefas.
Holland är en parallell, tidigare enfas till bostadshus men nyproduktion så dras det trefas.

har jag uttryckt mig så det håller juridiskt.
Vad började den här tråden med, inte Holland väl?

Protte

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
E
Tror nog jag kan skilja mellan meningslösa och avgörande felaktigheter.
I första inlägget var det överingenjör Harry som på egen hand planerat, konstruerat och byggt hela Rotterdams elnät för att i nästa erkänna hen inte visste något om varken det ena eller andra.

Förstår inte varför folk så lätt drar till med en bluff i detta forum då det så lätt kan synas, men sak samma nu går vi vidare i TS jakt på svar.

harry73
E El-Löken66 skrev:
Tror nog jag kan skilja mellan meningslösa och avgörande felaktigheter.
Ha, du har nog inte hittat en felaktighet i tråden. Du verkar ju inte ens hitta dina egna felaktigheter, och det är många.

• Gilla
  • Haha
Pin och 3 till
  • Laddar…
E
harry73 harry73 skrev:
Ha, du har nog inte hittat en felaktighet i tråden. Du verkar ju inte ens hitta dina egna felaktigheter, och det är många.
Bad dig lägga upp citat på någon felaktighet i koncessiontråden men plötsligt blev du, useless och grevinnan tysta som möss.

Börjar @El-Löken66 skriva i en tråd så vet man att den blir minst 150 inlägg lång och mestadels off-topic ;)

• Gilla
  • Haha
Ingenjör Jesper och 4 till
  • Laddar…
E
Johanox1 Johanox1 skrev:
Börjar @El-Löken66 skriva i en tråd så vet man att den blir minst 150 inlägg lång och mestadels off-topic ;)
Hade väl varit trevligt ifall vi kunde rett ut dubbelnollorna en gång för alla eller?

harry73
E El-Löken66 skrev:
Hade väl varit trevligt ifall vi kunde rett ut dubbelnollorna en gång för alla eller?
Kom vi inte med en rimlig förklaring i #123 och #136?

E
harry73 harry73 skrev:
Kom vi inte med en rimlig förklaring i #123 och #136?
Antar att vi = harry73.
Skulle nog mer kalla det teorier.
För det är ju samma spisar som funkar i hela Europa på samma sätt utom just i NL. Där behövs dubbelnollan av någon anledning.

Men visst är väl intentionen att säkra av del för del. Men det får ju inte att basera sina elregler på spisar som fanns då.

Visst att behovet kan uppstå enstaka tillfällen. Men i NL verkar det så väldigt populärt.

harry73
E El-Löken66 skrev:
Antar att vi = harry73.
Egentligen menade jag du och jag, allså El-löken66 och Harry73, för jag uppfattade dig väl rätt när du skrev i inlägg#140 att det känns som det mest logiska?
E El-Löken66 skrev:
Ja, något åt det hållet känns nog som mest logiskt. 2 separata enheter i en och samma kabel.
Och en rimlig förklaring är just en teori.

E
harry73 harry73 skrev:
Egentligen menade jag du och jag, allså El-löken66 och Harry73, för jag uppfattade dig väl rätt när du skrev i inlägg#140 att det känns som det mest logiska?

Och en rimlig förklaring är just en teori.
Nej, jag vet inte.
Aldrig varit där.

E El-Löken66 skrev:
Hur gör ni då med roterande maskiner?
Hur tror du att alla 1-fas motorer kan snurra ???

E
nisse123 nisse123 skrev:
Hur tror du att alla 1-fas motorer kan snurra ???
Ja, berätta?
Kanske tar en frekvensare och omvandlar till 3-fas?

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Ja, berätta?
Kanske tar en frekvensare och omvandlar till 3-fas?
Det verkar dumt att ansluta en 1-fasmotor till en 3-fas frekvensare.

E
nisse123 nisse123 skrev:
Det verkar dumt att ansluta en 1-fasmotor till en 3-fas frekvensare.
Verkar det inte dumt att välja en 1-fasmotor istället för en 3-fas?
Vad ska du använda den till?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.