27 018 läst · 216 svar
27k läst
216 svar
Strömbrytare utan nolla?
Nej, i inlägg 134 jämförde @prototypen holländska enfas anslutningar med situationen i svenska hyreshus, dvs lägenhetsanslutningar.
Det var en korrekt iakttagelse och jag ser ingen anledning att missförstå honom genom att anta att han menade att man bara har en och samma fas i hela huset.
Vill du ta den diskussionen, ta det då med prototypen och inte med mig.
I övrigt är det du som hänger upp sig på småaktigheter och missförståelser som inte ens är värd att diskutera.
Men det gör du ju i alla trådar du skriver i.
Det var en korrekt iakttagelse och jag ser ingen anledning att missförstå honom genom att anta att han menade att man bara har en och samma fas i hela huset.
Vill du ta den diskussionen, ta det då med prototypen och inte med mig.
I övrigt är det du som hänger upp sig på småaktigheter och missförståelser som inte ens är värd att diskutera.
Men det gör du ju i alla trådar du skriver i.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 784 inlägg
Vad ni tjafsar, lägg ner. Holland har lite udda inkoppling av hällar, låt de hållas.
Enfas i hyres och bostadsrättslägenheter var tidigare det normala men i nyproduktion dras det nog för det mesta trefas.
Holland är en parallell, tidigare enfas till bostadshus men nyproduktion så dras det trefas.
har jag uttryckt mig så det håller juridiskt.
Vad började den här tråden med, inte Holland väl?
Protte
Enfas i hyres och bostadsrättslägenheter var tidigare det normala men i nyproduktion dras det nog för det mesta trefas.
Holland är en parallell, tidigare enfas till bostadshus men nyproduktion så dras det trefas.
har jag uttryckt mig så det håller juridiskt.
Vad började den här tråden med, inte Holland väl?
Protte
Tror nog jag kan skilja mellan meningslösa och avgörande felaktigheter.
I första inlägget var det överingenjör Harry som på egen hand planerat, konstruerat och byggt hela Rotterdams elnät för att i nästa erkänna hen inte visste något om varken det ena eller andra.
Förstår inte varför folk så lätt drar till med en bluff i detta forum då det så lätt kan synas, men sak samma nu går vi vidare i TS jakt på svar.
I första inlägget var det överingenjör Harry som på egen hand planerat, konstruerat och byggt hela Rotterdams elnät för att i nästa erkänna hen inte visste något om varken det ena eller andra.
Förstår inte varför folk så lätt drar till med en bluff i detta forum då det så lätt kan synas, men sak samma nu går vi vidare i TS jakt på svar.
Börjar @El-Löken66 skriva i en tråd så vet man att den blir minst 150 inlägg lång och mestadels off-topic 
Hade väl varit trevligt ifall vi kunde rett ut dubbelnollorna en gång för alla eller?Johanox1 skrev:
Börjar @El-Löken66 skriva i en tråd så vet man att den blir minst 150 inlägg lång och mestadels off-topic![]()
Antar att vi = harry73.harry73 skrev:
Skulle nog mer kalla det teorier.
För det är ju samma spisar som funkar i hela Europa på samma sätt utom just i NL. Där behövs dubbelnollan av någon anledning.
Men visst är väl intentionen att säkra av del för del. Men det får ju inte att basera sina elregler på spisar som fanns då.
Visst att behovet kan uppstå enstaka tillfällen. Men i NL verkar det så väldigt populärt.
Egentligen menade jag du och jag, allså El-löken66 och Harry73, för jag uppfattade dig väl rätt när du skrev i inlägg#140 att det känns som det mest logiska?E El-Löken66 skrev:
Och en rimlig förklaring är just en teori.E El-Löken66 skrev: