Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Streamingtjänsterna vi tycker bäst (och sämst) om

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 3 188 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. Bo.Siltberg
    Hobbyelektriker · Värmland, Molkom · 21 315 inlägg

Bo.SiltbergPremiumikon: Hand

Hobbyelektriker
    Med tanke på att Netflix i mina ögon har ett katastrofalt dåligt användargränsnitt så kan man undra hur de andra fungerar. Sedan har dom ett dåligt utbud också, eller så hittar jag det inte...

3. K
    Lägenhetsfixare · stockholm · 2 347 inlägg

klimt

Lägenhetsfixare
    Vi har Dplay för att se allsvenskan, men det är den suveränt sämsta i övrigt. Tekniken är usel, laggar och har frekventa avbrott. När matchen är spännande måste man starta om. Det finns egentligen inga sevärda serier eller filmer. Det vore verkligen bra om någon annan kunde ta hand om allsvenskan.

4. kenneth5828
    Elektroniktokig · skåne · 712 inlägg

kenneth5828

Elektroniktokig
    Kör Netflix 4k (svensk+USA) saknas serier i Sverige.
    Viaplay: tyvärr inte så mycket roligt.
    com hem play: någon enstaka serie, men det är gratis 1 år.
    Tyvärr är torrent fortfarande bäst, många serier som inte sänds här eller kommer kanske om några år.

Projektor/110" duk, har inga större problem med bilden, någon enstaka gång har det varit dålig bild på Netflix, har inga vanliga kanaler.

5. Byggglädje
    Nybyggare · Västmanland · 196 inlägg

Byggglädje

Nybyggare
    Använder Comhem play, Netflix, HBO och Disney +. Har använt Dplay och Visasat play vid några tillfällen. Av dessa tycker jag netflix är ändå den som är "enklast" och laggar minst, Disney + ligger nästan samma nivå men är svårare att överblicka.

Generellt sett har jag gett upp hitta något direkt i streaming tjänsterna utan googlar vad som är bra just nu och letar i fram om den finns i någon om dem. Överlag speciallt om man har småbarn så slår både netflix och Disney+ torrents alla dagar i vecka pga möjligheter av svensk tal.(jag är en fan av original språk så jag vill inte titta på koreansk film med dubbad engelska tex)

(Sa upp linjärtv för flera år sen, nyheter och allmän sport finns på SVT play som är riktigt bra)

6. Raskus
    Medlem · Jämtland · 1 409 inlägg

Raskus

Medlem
    Jag tycker totalt tvärtom, att Netflix har det bästa gränssnittet. Vad är det som är dåligt?

• Laddar…
  7. Magnus E K
    Husägare · Östergötland · 3 226 inlägg

Magnus E K

Husägare
    Har aldrig testat någon av dessa. Kollar mest på YouTube.

Hur funkar detta egentligen, kan jag med ett svenskt abonnemang välja att se ryskspråkiga (eller ryskdubbade) filmer/TV-serier med rysk text? Eller måste jag i så fall först flytta till Ryssland?

8. Bo.Siltberg
    Hobbyelektriker · Värmland, Molkom · 21 315 inlägg

Bo.SiltbergPremiumikon: Hand

Hobbyelektriker
    Jag tänker inte ifrågasätta vad du tycker, och det förändrar inte vad jag tycker, att netflix är ett epilepsiframkallande flipperspel som saknar struktur.

9. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 8 729 inlägg

FairlanePremiumikon: Hand

Medlem
    Har haft Netflix i många år nu och tycker det fungerar riktigt bra. Det är väl inte helt lätt att hitta filmer etc, men hittar man det eller en bra serie så fungerar det ypperligt.

CMore har vi också nu. Vi tog den för att yngsta dottern tittar mycket på Astrid Lindgrens material. Vi hade SF Kids innan, men det var hopplöst.
    Man fick ringa supporten lite då och då så de kunde aktivera kontot igen, då det stängdes av trots att man betalt. Utöver det då är CMore ok då de har en golfkanal och man även kan sända många vanliga kanaler till Chromecasten.

Jag provade Viasat en stund för drygt ett år sen, då de hade en serie jag ville se. Jag tittar gärna på telefonen när jag åker kommunalt (vilket jag inte gör just nu). Då hade de inte stöd för att ladda ner till telefonen när man var hemma. Man fick använda sin surfpott, men även om den räckte så var det ett problem att filmen/serien fastnade när man fick dålig täckning eller var i ett område med många andra som surfade (tunnelbanan, pendeltåget etc). Nu kan man tydligen ladda ner på sin enhet innan man åker även med Viasat, något jag gjorde för många år sen med Netflix. Mycket användbart när man ska ut att flyga etc.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.