Byggahus.se

Strandskydd servitut och allemansrätt

1. M
    Medlem · Nivå 7
    De flesta (tyvärr) tror jag vill att lagar borde vara formulerade på så att de gynnar dem själva och deras intressen. Jag ska ha rätt till, ingen ska minsann få bestämma över vad jag får göra, hela tiden jag, jag, jag. Den åsikten framkommer tydligt i vissa inlägg.

Min åsikt är att vi måste ta hänsyn till varandra och den jord vi bor på om vi ska kunna leva och fungera tillsammans i dagens och framtidens samhälle. Utan lagar och uppstyrning tror jag inte det fungerar.

Redigerat 29 mar 10:47
  2. M
    Medlem · Nivå 7
    Jag gör ett tillägg till frågan ovan;
    Tycker du att ALLA (även din granne) ska får göra precis vad hen vill på sin egendom? Bör ingenting vara reglerat?

3. haggle
    Medlem Nivå 4

Är du verkligen på riktigt? Du har ju ingen som helst koll på juridiken utan är fastlåst i dina egen påhittade verklighet om vad som gäller. Varför ens börja denna tråd från början. Tror du att någon här kan ändra gällande rätt eller?
    Är du verkligen på riktigt? Du har ju ingen som helst koll på juridiken utan är fastlåst i dina egen påhittade verklighet om vad som gäller. Varför ens börja denna tråd från början. Tror du att någon här kan ändra gällande rätt eller?

• Laddar…
  4. M
    Medlem · Nivå 7
    Jag tror TS startade tråden med förhoppningen att få medhåll i sitt ärende.

• Laddar…