1 751 577 läst · 3 365 svar
1752k läst
3,4k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Medlem
· Västernorrland
· 2 076 inlägg
En hög brädor i ett platt paket, det är vad jag lyckats få till 😁
Nåja, det är, tro det eller ej, ett soffbord jag byggt och det finns faktiskt en anledning till att det inte är färdigmonterat.
Bordet ska transporteras nerpackat i en resväska med flyg till vårt hus i Spanien. Där kommer jag att slutmontera, limma, slipa och ytbehandla. Så jag måste göra det så lätt som möjligt att göra sånt arbete då jag inte har tillgång till lika mycket verktyg där.
Något försvårande i bygget är att de glasskivor som ska ligga infällda i bordet redan finns på plats i Spanien vilket gör att det enda jag har haft att gå på är nedskrivna mått. Om en månad så är det upp till bevis om de passar.
Jag har försökt bygga bordet i hyfsat "liknande" stil till övriga möbler i huset, tex köksbordet, som är i lantlig stil.
Jag tar gärna emot tips på vilken ytbehandling som bäst ger likvärdigt färgresultat.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nåja, det är, tro det eller ej, ett soffbord jag byggt och det finns faktiskt en anledning till att det inte är färdigmonterat.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Bordet ska transporteras nerpackat i en resväska med flyg till vårt hus i Spanien. Där kommer jag att slutmontera, limma, slipa och ytbehandla. Så jag måste göra det så lätt som möjligt att göra sånt arbete då jag inte har tillgång till lika mycket verktyg där.
Något försvårande i bygget är att de glasskivor som ska ligga infällda i bordet redan finns på plats i Spanien vilket gör att det enda jag har haft att gå på är nedskrivna mått. Om en månad så är det upp till bevis om de passar.
Jag har försökt bygga bordet i hyfsat "liknande" stil till övriga möbler i huset, tex köksbordet, som är i lantlig stil.
Jag tar gärna emot tips på vilken ytbehandling som bäst ger likvärdigt färgresultat.

Logga in
Skapa konto
Husägare
· September 1979
· 49 inlägg
Asså vilket hantverk fantastiskit-snubben skrev:
En hög brädor i ett platt paket, det är vad jag lyckats få till 😁
[bild]
[bild][bild][bild]
[bild]
Ram och skjutluckor för att dölja innehållet i ett par hyllor. Brädor från en gammal sängbotten, masonit och några andra träbitar i material.
Hörnen på ramen är gradsinkade. Målad med NC-lack från Biltema.

Logga in
Skapa konto
Hörnen på ramen är gradsinkade. Målad med NC-lack från Biltema.
Redigerat:
Blev det något möbel sen? eller sköt frugan ner idén?T trycklös skrev:Ska visa bilderna för sambon när hon kommer hem, vi har en "omöjlig" toa som vi diskuterat i flera år vad vi ska göra med.
Jag har lite svårt för att riva ut en sliten men fungeraned toa, renovera och sedan hamna på ungefär exakt samma fast en kvarts miljon senare. Det tar emot på något vis![]()
Så vi vill båda få till något som i alla fall är lite annorlunda mot idag, vi har bara haft väldigt svårt att komma på vad.
Vi har en rätt lång lista på grejjer vi sett hos andra som vi inte vill ha, och det är bra men det räcker ju liksom inte hela vägen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp - ny villaägare, stora sprickor i sockeln och fukt
Grund & Markarbeten -
Störande ljud från 30tals högspolande toalett - vad kan vara orsaken?
Badrum -
Förstora bef fönster - hur stämpa bärande vägg?
Byggnadsfysik -
Prisvärd CNC fräs för stora MDF skivor för en "fattig" 17-åring?
Verktyg & Maskiner -
Den stora golvtråden. 3-stavs parkett.
Golv