En hög brädor i ett platt paket, det är vad jag lyckats få till 😁
Träbrädor staplade på en mönstrad matta, del av ett omonterat soffbord, redo att transporteras till Spanien för slutmontering och ytbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nåja, det är, tro det eller ej, ett soffbord jag byggt och det finns faktiskt en anledning till att det inte är färdigmonterat.

Träram till soffbord under konstruktion, på patchworkmatta inomhus.
Skapa konto
Träram för soffbord utan skiva, nedmonterad på en mönstrad matta, byggd för transport och montering i Spanien.
Skapa konto
Omonterat soffbord i ljust trä på en brokig matta, redo för transport och slutmontering i Spanien.
Skapa konto

Bordet ska transporteras nerpackat i en resväska med flyg till vårt hus i Spanien. Där kommer jag att slutmontera, limma, slipa och ytbehandla. Så jag måste göra det så lätt som möjligt att göra sånt arbete då jag inte har tillgång till lika mycket verktyg där.

Något försvårande i bygget är att de glasskivor som ska ligga infällda i bordet redan finns på plats i Spanien vilket gör att det enda jag har haft att gå på är nedskrivna mått. Om en månad så är det upp till bevis om de passar.

Jag har försökt bygga bordet i hyfsat "liknande" stil till övriga möbler i huset, tex köksbordet, som är i lantlig stil.

Jag tar gärna emot tips på vilken ytbehandling som bäst ger likvärdigt färgresultat.

Ett lantligt matbord i trä med glasskiva och stolar med vita kuddar, placerat i ett ljust rum med trämöbler.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Dooley och 22 till
  • Laddar…
it-snubben it-snubben skrev:
En hög brädor i ett platt paket, det är vad jag lyckats få till 😁
[bild]

Nåja, det är, tro det eller ej, ett soffbord jag byggt och det finns faktiskt en anledning till att det inte är färdigmonterat.

[bild][bild][bild]

Bordet ska transporteras nerpackat i en resväska med flyg till vårt hus i Spanien. Där kommer jag att slutmontera, limma, slipa och ytbehandla. Så jag måste göra det så lätt som möjligt att göra sånt arbete då jag inte har tillgång till lika mycket verktyg där.

Något försvårande i bygget är att de glasskivor som ska ligga infällda i bordet redan finns på plats i Spanien vilket gör att det enda jag har haft att gå på är nedskrivna mått. Om en månad så är det upp till bevis om de passar.

Jag har försökt bygga bordet i hyfsat "liknande" stil till övriga möbler i huset, tex köksbordet, som är i lantlig stil.

Jag tar gärna emot tips på vilken ytbehandling som bäst ger likvärdigt färgresultat.

[bild]
Asså vilket hantverk fantastisk

• Gilla
it-snubben
  • Laddar…
Ram och skjutluckor för att dölja innehållet i ett par hyllor. Brädor från en gammal sängbotten, masonit och några andra träbitar i material. Skjutluckor i gult och grönt monterade på en vägg, döljer hyllor. Material från sängbotten och masonit.
Skapa konto

Hörnen på ramen är gradsinkade. Målad med NC-lack från Biltema.

Redigerat:
  • Gilla
Stefan_R och 4 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Ska visa bilderna för sambon när hon kommer hem, vi har en "omöjlig" toa som vi diskuterat i flera år vad vi ska göra med.

Jag har lite svårt för att riva ut en sliten men fungeraned toa, renovera och sedan hamna på ungefär exakt samma fast en kvarts miljon senare. Det tar emot på något vis :) :)

Så vi vill båda få till något som i alla fall är lite annorlunda mot idag, vi har bara haft väldigt svårt att komma på vad.
Vi har en rätt lång lista på grejjer vi sett hos andra som vi inte vill ha, och det är bra men det räcker ju liksom inte hela vägen.
Blev det något möbel sen? eller sköt frugan ner idén?

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
D Dooley skrev:
Blev det något möbel sen? eller sköt frugan ner idén?
Vi har inte kommit till skott ännu, men hon gillade dina byggen :)

• Gilla
Dooley
  • Laddar…
Lite läderslöjd. Tre väskor för flaskor från butiken med grön skylt.

• Tre läderväskor för flaskor i olika färger, stående på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
Pysslarn och 13 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.