1 698 950 läst · 3 280 svar
1699k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Husägare
· September 1979
· 44 inlägg
Vilket konstverk fantastisktHep skrev:Min svärmor ville ha den TV-bänk jag byggde första terminen, så jag fick glädjen av att göra en ny. Grundutseendet har jag skamlöst snott från en billig kinamöbel jag hittade på nätet, men jag har anpassat en del efter min smak. Björk och ek. Osmo matt på allt utom toppen som fick både blank Osmo och bilvax från Biltema. Flambjörken har jag suttit och hållit på i ett par år, men nu passade den perfekt. Tycker jag i alla fall.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Jättefin!MaxHugo skrev:Får väl ändå vara lite nöjd med att jag lyckades.
Träskiva med lite borrhål
[bild]
250 led lampor
[bild]
Lite jul mysigt (Jag vet att hålen inte är dom bästa 😂 )
[bild]
Sen med lite programmering och frustration. Varje låt måste programmeras så munnen gör rätt typ av uttryck för hur låten hörs/artikuleras.
[media]
Hur har du löst animeringen? ESP32 med fourieranalys av ljudet? Har du en mikrofon eller är det en line in? Jag skulle vilja göra en också
Tackar!N nforslund skrev:
Kör detta via ett ESP8266 (Nodemcu) kort, där jag sen installerat wLed (https://kno.wled.ge/). När det kommer till själva animeringen så har jag använt mig att ett program som heter xLights (https://xlights.org/).
Via xLights kopplar du ihop dig med wLed och får full kontroll över dina lampor, där jag använt mig av LED WSA2811 (12v)
Sen till den jobbigt delen.. Varje gång jag vill lägga till en låt som "trädet" ska sjunga, måste jag hjälpa till att få trädet att "artikulera" låten med texten.
Detta är tex början av Sabaton låten jag la upp där varje rosa del är ett "ansiktes uttryck"
Hjälper dig gärna om du fortfarande är intresserad att börja med detta. Men som sagt, du kan inte bara lägga in en låt i programmet som sen blir en färdig produkt.
Ah, så duktigt!yonna skrev:
Det hade såklart varit bättre om de fina tallrikarna hade förblivit hela — men — jag tycker det där är så häftigt och blir så vackert!
På något vis blir varje tallrik mer unik än tidigare och lagningen säger att tallriken är värd att bevara; även om den varit i bitar.
Ett perspektiv vi borde ha på det mesta, på allt från porslin till människor…
//Ronnie
Mitt första möbelbygge i form av garderob som passar takets lutning. Ekfanerad Mdf från Calexico för utsida, stomme från Ikea som sågades till för att passa:
Jag provade först att ha dem utan handtag med trycköppning, men satte sedermera på handtag i borstad mässing istället. Har även sågat om dörrarna lite för att få en jämn glipa runt om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag provade först att ha dem utan handtag med trycköppning, men satte sedermera på handtag i borstad mässing istället. Har även sågat om dörrarna lite för att få en jämn glipa runt om.
Frun ville ha en liten bänk att sitta på utanför verkstan. Så jag fixade en. Ek med båtfernissa .
Verktygstokig
· Halland
· 7 621 inlägg
Är dom vänsterhängda? 😀F föraren skrev:Mitt första möbelbygge i form av garderob som passar takets lutning. Ekfanerad Mdf från Calexico för utsida, stomme från Ikea som sågades till för att passa:
[bild][bild][bild][bild]
Husägare
· September 1979
· 44 inlägg
Lägger upp min första post här i skryttråden. Jag och sambon gjorde en doppresent till hennes brorsbarn. Pappan är snickare så vi tyckte det passade bra att även pojken skulle få sin första snickarväska.
Tillverkat i björk och ek, vi kämpade och la ner ganska mycket tid men tycker att det blev ganska gulligt.
Tillverkat i björk och ek, vi kämpade och la ner ganska mycket tid men tycker att det blev ganska gulligt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Åh, så sött!J Jeppeeng skrev:Lägger upp min första post här i skryttråden. Jag och sambon gjorde en doppresent till hennes brorsbarn. Pappan är snickare så vi tyckte det passade bra att även pojken skulle få sin första snickarväska.
Den idén är ju underbar.