Tack för snälla ord. Än är det bara hobby, men jag har en tanke om att kanske börja göra det lite mer seriöst. Kanske ha det som ett alternativ till att mata duvor som pensionär. Hittills har jag fyllt egna hemmet med prylar, men nu börjar jag så smått sprida mina byggen i bekantskapskretsen.

• Gilla
nino och 7 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Får man störa mitt i fotbollen med ett litet skryt. Jag har länge velat göra något till en av mina äldsta vänner och så kom jag på att han både tycker om te och Japan, så ett japaninspirerat litet skåp med två japanska temuggar. Valnöt, björk och alm.

Nu när jag ser bilderna märker jag att linjer från märkkniven är kvar. Ber om ursäkt @Ola C Nästa skryt blir utan linjer - jag lovar.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Jättefin, men jag hade valt svarta knoppar ...

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Axelida Axelida skrev:
Jättefin, men jag hade valt svarta knoppar ...
Tack. Du har väldigt bra smak märker jag. Min tanke var faktiskt först svarta knoppar, men hela byrån är så liten att jag inte kunde hitta knoppar som inte blev för stora. De jag har nu är s k chicagoskruvar som egentligen till för att fästa läder och liknande, som jag har polerat och limmat dit. Om jag minns rätt är själva knoppen 7-8 mm i diameter.

• Gilla
Axelida
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Tack. Du har väldigt bra smak märker jag. Min tanke var faktiskt först svarta knoppar, men hela byrån är så liten att jag inte kunde hitta knoppar som inte blev för stora. De jag har nu är s k chicagoskruvar som egentligen till för att fästa läder och liknande, som jag har polerat och limmat dit. Om jag minns rätt är själva knoppen 7-8 mm i diameter.
Snygga, smidda skruvar kanske? Fasen, jag har huvudet fullt av saker jag skulle vilja tillverka, men kan inte rita och kan inte göra något praktiskt. Hjärnan vägrar överföra något ut till händerna ... (Har f ö ett litet snickeri här hemma, med remdrift kvar, dock konverterat till el, men man kan njuta av ljudet om man vill ... )

• Altan med trätrall i 45 graders vinkel framför ett hus, byggd i olika nivåer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan byggd med trall i 45 graders vinkel, närbild visar detaljer av trä och skruvar.
    Skapa konto
  • Altan med trall i 45 graders vinkel vid ett grått trähus, två stolar står på altanen.
    Skapa konto
  • Altan med trallen lagd i 45 graders vinkel mot ett grått hus, med två svarta stolar placerade närmast huset.
    Skapa konto
  • Altan med trall lagd i 45 graders vinkel, placerad vid ett grått hus, med ett trappsteg ner mot marken.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Luc Reiner och 23 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Ny dag - nytt skryt. Skrivbordet jag hållit på med ett tag i skolan. Det svåraste var att få till bordsskivan i svartbetsad ek med valnötskant. Jag kan trösta mig med att jag nu vet flera sätt som inte funkar. Betsad ek i ben och bordsskiva, björk inuti och resten valnöt. Knepig valnöt som var flammig och nästan ser ut som jakaranda i vissa delar.

Jag har oftast som mål att den som ser en möbel jag byggt ska vilja gå fram och känna på den och det har verkligen lyckats den här gången.

Hurtsarna ska såklart stå i varsin ända av bordsskivan, men jag har inte bredare bakgrund.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Wow! 😍

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Modellbygge är lite svårt att kombinera med boende i lägenhet. Vasa fick bo på jobbet i ett par år innan hon kunde få plats i hobbyrummet i källaren. Drygt 360 timmars byggtid.

• Modell av skeppet Vasa i en glasmonter, med detaljerade master och segel, byggd över 360 timmar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Britterik och 40 till
  • Laddar…
Vi har satt kantsten, lagt kalksten och byggt egna pollare i sommar. Jobbigt och pyssligt men såååå värt det. Blir glad varje gång jag tittar/går ut nu!

• Belyst trädgård med kalkstensplattor, kantsten och egentillverkade pollare en sommarkväll.
    Skapa konto
  • Hemgjord pollare i trädgård med kantsten och kalksten, omgiven av färgglada blommor och staket i trä.
    Skapa konto
  • Gångväg av kalksten och kantsten vid rött hus med vit veranda, omgiven av grönska. Silverfärgad bil i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Stenlagd gång med kantsten och blommande solrosor i en trädgård med gräsmatta och trästaket i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Stenlagd gång i trädgård med kantsten, färgglada blommor och bågformad ljusslinga vid hus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 28 till
  • Laddar…
S
K Kemisten_78 skrev:
Modellbygge är lite svårt att kombinera med boende i lägenhet. Vasa fick bo på jobbet i ett par år innan hon kunde få plats i hobbyrummet i källaren. Drygt 360 timmars byggtid.
Snyggt, billing boats?!

• Gilla
Kemisten_78
  • Laddar…
S swirve skrev:
Snyggt, billing boats?!
Yes! Köpte ett påbörjat projekt som jag slutförde 😀

• Gilla
yonna
  • Laddar…
I ivp skrev:
Herrejösses vad snygg. Jag hade tänkt lägga upp en bild på en skärbräda som jag gjort åt en kompis som fyllde år nyss, men det blir inget av med om det är den här nivån vi har nu i den här tråden.
Eh lugnt, det är både högt och lågt här. Jag vet då jag testat den låga.... Bara lägg ut!

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Sådärja, då var årets julklapp färdig. Några var smått skeptiska när jag kommit halvvägs men det blev väl bra till slut.🙂

Handgjord träställning med två metallskålar för husdjur, designad med ett utskuret benmotiv på sidan.
Skapa konto

Träställning med två metallskålar och ett inlagt benmotiv, används som hundmatskål.
Skapa konto

Trähylla med två inbyggda rostfria skålar, anpassad för husdjur.
Skapa konto

Trähållare för djurskålar med utskuren benform, färdig som julklapp.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
klosp11 och 40 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Sådärja, då var årets julklapp färdig. Några var smått skeptiska när jag kommit halvvägs men det blev väl bra till slut.🙂

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Galet snygg!

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Väldigt snygg. Fast den tidigare varianten åt Liberalerna var ok den med.

• Haha
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
En sån där vill jag köpa, starta webbshop 😀😀

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.