1 698 939 läst · 3 280 svar
1699k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Tack för snälla ord. Än är det bara hobby, men jag har en tanke om att kanske börja göra det lite mer seriöst. Kanske ha det som ett alternativ till att mata duvor som pensionär. Hittills har jag fyllt egna hemmet med prylar, men nu börjar jag så smått sprida mina byggen i bekantskapskretsen.
Jättefin, men jag hade valt svarta knoppar ...Hep skrev:Får man störa mitt i fotbollen med ett litet skryt. Jag har länge velat göra något till en av mina äldsta vänner och så kom jag på att han både tycker om te och Japan, så ett japaninspirerat litet skåp med två japanska temuggar. Valnöt, björk och alm.
Nu när jag ser bilderna märker jag att linjer från märkkniven är kvar. Ber om ursäkt @Ola C Nästa skryt blir utan linjer - jag lovar.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Tack. Du har väldigt bra smak märker jag. Min tanke var faktiskt först svarta knoppar, men hela byrån är så liten att jag inte kunde hitta knoppar som inte blev för stora. De jag har nu är s k chicagoskruvar som egentligen till för att fästa läder och liknande, som jag har polerat och limmat dit. Om jag minns rätt är själva knoppen 7-8 mm i diameter.Axelida skrev:
Snygga, smidda skruvar kanske? Fasen, jag har huvudet fullt av saker jag skulle vilja tillverka, men kan inte rita och kan inte göra något praktiskt. Hjärnan vägrar överföra något ut till händerna ... (Har f ö ett litet snickeri här hemma, med remdrift kvar, dock konverterat till el, men man kan njuta av ljudet om man vill ... )Hep skrev:Tack. Du har väldigt bra smak märker jag. Min tanke var faktiskt först svarta knoppar, men hela byrån är så liten att jag inte kunde hitta knoppar som inte blev för stora. De jag har nu är s k chicagoskruvar som egentligen till för att fästa läder och liknande, som jag har polerat och limmat dit. Om jag minns rätt är själva knoppen 7-8 mm i diameter.
Medlem
· Västernorrland
· 18 inlägg
Byggde en liten annorlunda altan med trallen i 45 graders vinkel.
Hela projektet hittar du här:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3736915506378527&type=3
Hela projektet hittar du här:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3736915506378527&type=3
Redigerat:
Wow! 😍Hep skrev:Ny dag - nytt skryt. Skrivbordet jag hållit på med ett tag i skolan. Det svåraste var att få till bordsskivan i svartbetsad ek med valnötskant. Jag kan trösta mig med att jag nu vet flera sätt som inte funkar. Betsad ek i ben och bordsskiva, björk inuti och resten valnöt. Knepig valnöt som var flammig och nästan ser ut som jakaranda i vissa delar.
Jag har oftast som mål att den som ser en möbel jag byggt ska vilja gå fram och känna på den och det har verkligen lyckats den här gången.
Hurtsarna ska såklart stå i varsin ända av bordsskivan, men jag har inte bredare bakgrund.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Vi har satt kantsten, lagt kalksten och byggt egna pollare i sommar. Jobbigt och pyssligt men såååå värt det. Blir glad varje gång jag tittar/går ut nu!
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 345 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 345 inlägg
Sådärja, då var årets julklapp färdig. Några var smått skeptiska när jag kommit halvvägs men det blev väl bra till slut.🙂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto