Byggahus.se

Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan

1. T
    Medlem Nivå 2
    Grym arbetsbänk! Så stadig hade jag velat ha min också!

2. N
    Medlem Nivå 3
    enormt fin,
    Kan instämma i kören om att den i princip känns för fin att bruka i hobby rummet.
    Å andra sidan som Gesällprov, skall man ju pusha sig så från mig får du godkänt!

3. D
    Medlem Nivå 2
    Vi har senaste året totalrenoverat vårt hus (med mkt hjälp från expertis härifrån ☺️). Den här garderobslösningen är vi extremt nöjda med, då det är kul att nyttja all yta/volym i huset.

19mm mdf som kapats i kilar, på bredden anpassade för Ikea-lådor. Två djupa och en grund låda fick plats i varje kil, samt utrymme underst för täcken etc. På sidorna lite spillbitar mot väggarna.

På väggarna satte vi upp Elfa-hyllor och placerade sedan måttanpassade skjutdörrar utanför. Numera även tapet och list ovanför, så den verkligen smälter in.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    59042F08-5AC9-4C97-AECC-AE3762F669DA.jpeg
    4322C7B5-CCE7-4BFB-ACF8-46F813631EE3.jpeg
    7E4D0525-7AD3-4087-8574-D35BDC61EDDB.jpeg
    ADE02E06-E80B-4F4E-BE0E-031C66A9F93C.jpeg
    0DA987F8-E6AA-4C59-AA2E-A2A4A00FF1CF.jpeg
    96026C99-310E-45DD-B6CE-D8390AC12476.jpeg

Kul projekt!!

4. yonna
    Medlem · Nivå 15
    Snyggt!

• Laddar…
  5. N
    Medlem Nivå 1
    Snyggt! vad är det för Ikea-lådor ni använt?

6. M
    Medlem Nivå 1
    Riktigt smart och snyggt att kunna utnyttja hela utrymmet! Gav vi bra idé på hur jag ska inreda övervåningen utan att det blir "vanlig kattvind" = utrymme som inte går att använda...men med denna lösning så går det ju :)

7. O
    Medlem Nivå 2
    Vi behövde ett litet sideboard till våra Evafåtöljer. Jag inspirerades av ett kommersiellt tillgängligt bord men ändrade formerna för att få en mjukare känsla och valde en svarvad mittkolumn i stället för den trekantiga form som originalet hade. Materialet är ek från tomten som jag sågat/torkat. Höjd 45 cm och diameter på skivan 39 cm. I vanlig ordning var det mest tidskrävande att konstruera fräsjiggen för benens infästning. Synintrycket är att benen är vridna vilket de inte är men hela formen ger en känsla av virvel.
    Bord inne.jpg
    IMG-1012.jpg
    IMG-1013.jpg

8. yonna
    Medlem · Nivå 15
    Så elegant!

9. perojonsson
    Medlem · Nivå 5
    Riktigt häftigt med den visuellt vridna looken.

10. ricebridge
    Husägare · Nivå 15
    Mina damer och herrar, detta är ingen Robomower... utan en Rabb-o-mower! :crysmile::crysmile:

3552EEAB-AA9D-4858-8378-5AEC6ED8B4A7.jpeg

Hopspikad lite snabbt på några lediga stunder, utan vinkelhake eller särskilt exakta mått — men fullt fungerande.
    Ska kapa hjulaxlarna lite, blaska på lite mer färg, samt lägga på ett ”cabriolettak” av en bit markisväv som fästs i den tjockare brädan på höger sida.

11. yonna
    Medlem · Nivå 15
    Jättefint! Men jag skulle komplettera med ett litet gömsle. Kommer en hund/katt in i trädgården kan den lille dö av skräck eller springa sig död mot nätet. Även om buren är under uppsikt.

12. ricebridge
    Husägare · Nivå 15
    Du har så rätt. Det får det bli, tack för tipset!

• Laddar…
  13. Anders Roth
    Medlem Nivå 1
    Kudos!

14. F
    Medlem Nivå 3
    Vi klädde en pax garderob från Ikea och skapade känslan av en platsbyggd lösning. Vi blev nöjda till slut!

Ett par lärdomar: fuska inte med slipningen på en lackad yta, ”rugga upp ytan” betyder betydligt mer slipning än att dra sandpappret fram och tillbaka några gånger. Den andra är att välja större lådor som mer stadigt kan bära fronten i trä (svor en hel del när jag jobbade med översta lådorna).
    1F9A9BE9-9F34-4077-8736-7D129BB1AAD1.jpeg
    3B42CD7F-4528-4D4A-AA6B-8C61C6547718.jpeg
    696B2441-ECF9-468B-95D6-1B251962439C.jpeg
    7D7DB11E-0CE1-4461-AE7A-F41AA1CB81F2.jpeg

15. F
    Medlem · Nivå 19
    Snyggt jobbat med den platsbyggda inredningen! Har själv en klädkammare som ska byggas i huset med 45* taklutning så får nog bli något liknande mot ytterväggen. Smart att använda IKEA:s PAX-lådor.

• Laddar…