Hej vi har en tvättmaskin som bara är ett är ett år gammal (bosch)
sporadiskt förstör maskinen kläderna med missfärgningar (se bild)
Det jag kan tänka på är att ibland har jag tvättat arbetskläder och tappat mindre skruvar som lagt sig in gummibälgen runt trumman eller nere vid silen och rostat.
Men nu har jag kollat både i gummibälgen runt trumman och nere i silen eller vad det heter längst ner till höger nu och hittar ingenting, har kört rengöring men den fortsätter missfärga.
någon som har tips på vad mer man kan kolla?
Det jag kan tänka på är att ibland har jag tvättat arbetskläder och tappat mindre skruvar som lagt sig in gummibälgen runt trumman eller nere vid silen och rostat.
Men nu har jag kollat både i gummibälgen runt trumman och nere i silen eller vad det heter längst ner till höger nu och hittar ingenting, har kört rengöring men den fortsätter missfärga.
Kör 90CS Stefan Bengt skrev:Hej vi har en tvättmaskin som bara är ett är ett år gammal (bosch)
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg
Precis som vitvaruexperten ovan säger så kör 90c-program. Tillägg bara ....... På mina två senaste tvättmaskiner, Whirlpool och Hoover (tror jag det var) så funkade det inte riktigt att köra tomma maskiner för då verkade maskinerna känna av det och avslutade programmen efter typ 10-15 min och på den korta tiden hinner vattnet nog inte komma upp i temperatur. Så kör 90c-program med något i maskinen.
Kan även vara vattnet som missfärgar. Kommunalt vatten eller egen brunn?
Klicka här för att svara