När jag grävde ut för grunden till min utbyggnad fick jag fram en del stora stenar. De väger kanske ~200kg
Nu när jag ska börja med altanen så undrar jag om jag kan skuffa dit stenarna och borra dit en stolpsko istället för att gräva ner plintar.
Kan det funka eller kommer stenarna tjälskjuta kanske? Måste jag gräva ner dem och lägga makadam så är det kanske enklare att använda plintar som vanligt.
Nu när jag ska börja med altanen så undrar jag om jag kan skuffa dit stenarna och borra dit en stolpsko istället för att gräva ner plintar.
Kan det funka eller kommer stenarna tjälskjuta kanske? Måste jag gräva ner dem och lägga makadam så är det kanske enklare att använda plintar som vanligt.
Jag ser få problem. På västkusten har vi sjöbodar som står på stenstaplar kanske 10 stenar liggandes på varandra. De har stått så i över hundra år.M Martin Lj skrev:När jag grävde ut för grunden till min utbyggnad fick jag fram en del stora stenar. De väger kanske ~200kg
Medlem
· Stockholm
· 4 489 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Storgatsten säljes
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Stenplattor, stort mellanrum och olika färg
Trädgård allmänt -
Råd vid renovering av större stentrappa
Altan & Uteplats -
Flytta stora stenar, bygga fritidshus på plint?
Grund & Markarbeten -
Råkade lägga stenkross under markduk istället för tvärtom, spelar det någon större roll?
Altan & Uteplats