Knappast, det finns redan många campingar och stugbyar i området. Mer troligt att landägaren styckar av 20 tomter som han säljer till huggande spekulanter från storstadsregionerna. Kanske Du är spekulant?
3 891 läst · 50 svar
4k läst
50 svar
Stor ökning av dispenser från strandskydd
-
-
7 aug 2018 18:06 #47
-
7 aug 2018 19:15 #48
https://www.hitta.se/kartan?s=c68f74b1
Hur kan detta ha skett? Borde inte den diaboliska strandrätten eliminerat uppkomsten av dylika anläggningar? Misstolka mig inte, jag är inte emot turistanläggningar. Jag påstår dock att utbyggnaden av turistnäringen inte hämnas av strandrätten utan begränsningar i kundunderlaget. -
7 aug 2018 21:55 #49
Och ärligt talat är det ok. Jag skulle också resonera så. Men däremot inser jag att strandskyddet ofta slår fel och gillar inte de extrema konsekvenser reglerna kan få.
Jag är däremot inte mot strandskyddet som princip, bara dagens väldigt oflexibla tillämpling. -
7 aug 2018 22:19 #50
Vi har alla olika värderingar och det avspeglar sig även i synen på strandrätten och allemansrätten. Vad jag har svårt att förstå är människors strävan efter att få barrikera sig på sin privata, inhägnade, 600m2 stora ,strandtomt? Vad är det jag har missat? -
8 aug 2018 19:16 #51
Däremot anser jag att om man nu ska väga in fastigheters värde i besluten så måste man även väga in hur omkringliggande fastigheters värde påverkas av beslutet, exempelvis som minskad tillgång till vattendrag för de fastigheter som ligger näst närmast vattnet.
Jag tillhör med andra ord verkligen inte de som anser nåt i stil med att ”man äger sin plätt och vad alla andra runt omkring gör på sina tomter ska man skita i”, vilket är en väldigt vanlig åsikt har jag märkt.- Laddar…
Liknande trådar
-
Historisk ökning av huspriserna
Artikelkommentarer -
En sedelärande historia om felsökning (av en VV-beredare)
El -
Hög takt på skuldökningen men även stora tillgångar
Artikelkommentarer -
Nytt kök och altan - hur stor värdeökning?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Stor ökning av elolyckor med dödlig utgång
Artikelkommentarer