På konsumentens sida
· 3 213 inlägg
En grundentreprenör i Örebro har satt i system att överdebitera för grunden till kunder som bygger med Smålandsvillan. Flera personer rapporterar att de blivit blåsta.
Du kan läsa artikeln här: Stor husskandal i Örebro
Du kan läsa artikeln här: Stor husskandal i Örebro
Moderator
· Stockholm
· 53 535 inlägg
Ok, nu säger Smålandsvillan att de slutat rekommendera den här firman. Men det hjälper ju inte alla de kunder de hjälpt till att lura.
Även om smålandsvillan rent formellt håller sig borta från ansvar, så är det ju deras representant som har hjälpt skojarföretaget att få sina kunder.
Så moraliskt är hustillverkaren ansvarig, och bör hålla sina kunder skadeslösa.
Även om smålandsvillan rent formellt håller sig borta från ansvar, så är det ju deras representant som har hjälpt skojarföretaget att få sina kunder.
Så moraliskt är hustillverkaren ansvarig, och bör hålla sina kunder skadeslösa.
Och där var de rökta i Örebro med omnejd. Finns väl inte en människa som inte googlar på firmanamnet innan man gör en sådan investering. Riktigt fula metoder.
Redaktionen skrev:
Och då dyker väl samma kufar upp i ett nystartat bolag med fläckfritt rykte...
Hur menar du nu? Jag funderar på att eventuellt köpa ett hus av Myresjö inom ett år. Om jag förstått dig rätt så ska jag undvika detta pga. att deras säljare i Örebro rekommenderat en skitfirma för grundarbete. Du kanske har mera information?gäst skrev: