Någon har spolat ner något som fastnat nära toan?
Köp ett rensband eller liknande:
https://www.clasohlson.com/se/Avlopps--rorrensare/p/30-8666
Köp ett rensband eller liknande:
https://www.clasohlson.com/se/Avlopps--rorrensare/p/30-8666
Produkter som diskuteras: "rensband"

Rensband för stopp i avloppet
För avloppsrensning
76 kr inkl moms
Läs mer
Vi hade tokstopp, massor med packat papper. Vi fick ta in en spolbil för att blåsa rent. Dock så ska vi kasta ner en hink m vatten ibland för att underhålla. Med småbarn blir det lite väl med papper som bygger på med en snålspolande toa
Ställ upp spolmängden, snålspol blir bara spolbilen rik på.
Efter tre barn som inte kunnat gå på toaletten utan att använda minst typ en hel toarulle varje gång och en del avloppskopplingar som svänger starkt direkt efter toan har jag lärt mig att skurmoppar är helt överlägsna. Se till att ha vatten i toan, förbered dig mentalt på att det inte är någon fara om det stänker lite, och stöt till riktigt hårt ett par gånger med skurmoppen i toan -- då lossnar allt.

Skurmoppen är bättre, gäller att få kraft!G Genomklok skrev:
Har provat allt, 12l hinkar med varmt vatten och diskmedel, vaskrensare, propplösare. Visst får man bort alla stopp efter ett tag utan spolbil, men ibland får man hålla på i timmar. Med skurmoppen tar det 60 sekunder (och sedan får man så klart skura lite runt omkring...).
Vaskrensaren är nog grym i många situationer, men hos oss, i den toaletten som är mest problematisk, tror jag det sitter en 90 graders krök -- efter handfatet (dvs. på avloppslingan är det toalett, sedan handfat, sedan 90 graders krök). Så mycket av det momentum som vaskrensaren skapar åker ut bakvägen i handfatet. Innan jag lärde mig knepet med skurmoppen fick jag täcka för utloppen i handfatet med plastpåse för att få tryck med vaskrensaren. Man får mycket bättre skjuts med skurmoppen, men det gäller att ta i för allt som man är värd. 😂
Tacksam för tipsen! Hoppas jag slipper prova detta, men jag uppdaterar om det behövs och hur det gick 😅M Messier1994 skrev:Skurmoppen är bättre, gäller att få kraft!
Har provat allt, 12l hinkar med varmt vatten och diskmedel, vaskrensare, propplösare. Visst får man bort alla stopp efter ett tag utan spolbil, men ibland får man hålla på i timmar. Med skurmoppen tar det 60 sekunder (och sedan får man så klart skura lite runt omkring...).
Vaskrensaren är nog grym i många situationer, men hos oss, i den toaletten som är mest problematisk, tror jag det sitter en 90 graders krök -- efter handfatet (dvs. på avloppslingan är det toalett, sedan handfat, sedan 90 graders krök). Så mycket av det momentum som vaskrensaren skapar åker ut bakvägen i handfatet. Innan jag lärde mig knepet med skurmoppen fick jag täcka för utloppen i handfatet med plastpåse för att få tryck med vaskrensaren. Man får mycket bättre skjuts med skurmoppen, men det gäller att ta i för allt som man är värd. 😂
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Stopp i toan. Mystisk beläggning på insidan av röret. Svart gummiliknande massa. Blivit så på 1,5 år. Någon som har en aning?
Vatten & Avlopp -
Varför bubblar det plötsligt i avloppen när toan spolas?
Vatten & Avlopp -
Skumt stopp i toan
Vatten & Avlopp -
Snabb hjälp, stopp i toan!
Badrum -
stopp i toan, hjälp snabbt...
Vatten & Avlopp