När jag låter vatten rinna ett tiotal sekunder, tömmer en kastrull på pastavatten eller när diskmaskinen går hinner vattnet inte rinna ner i hon. Vi har dubbelho och vattnet kommer istället upp ur andra hon. När vi kör diskmaskin kommer vattnet upp ur båda. Jag har plockat isär och kontrollerat samtliga rördelar och de ser ok ut. Lite fett naturligtvis men inga stora mängder. De är dessutom rengjorda nu. Jag har även kört flera omgångar kaustik soda, inklusive rakt ner i sista rördelen för att komma förbi vattenlåset. Likt förbaskat fortsätter vattnet att rinna igenom dåligt. Vad kan det bero på, och ffa vad kan jag testa mer? Tacksam för tips!
Lägenhet eller villa?F Funcadelic skrev:När jag låter vatten rinna ett tiotal sekunder, tömmer en kastrull på pastavatten eller när diskmaskinen går hinner vattnet inte rinna ner i hon. Vi har dubbelho och vattnet kommer istället upp ur andra hon. När vi kör diskmaskin kommer vattnet upp ur båda. Jag har plockat isär och kontrollerat samtliga rördelar och de ser ok ut. Lite fett naturligtvis men inga stora mängder. De är dessutom rengjorda nu. Jag har även kört flera omgångar kaustik soda, inklusive rakt ner i sista rördelen för att komma förbi vattenlåset. Likt förbaskat fortsätter vattnet att rinna igenom dåligt. Vad kan det bero på, och ffa vad kan jag testa mer? Tacksam för tips!
Kaustiksoda är inte lyckat eftersom det fräter på plaströr så skippa det.
Hade samma problem som du
Bor i villa och avrinningen från trekammarbrunnen var problemet
Ringde en spolfirma, tog trettio min sen var det löst
Kedjehus från 70talet. Minns du vad du fick betala?U Uffe A skrev:
Tack för varningen om sodan. Det står "för alla rör" på förpackningen så tänkte jag var på det torra (pun not intended) med den.
Eftersom jag inte tog det som jour blev det 2500 kr efter rotavdrag
Väldigt bra service och trevligt bemötande från spolkillen.
Den fakturan betalades med glädje.
Skickade mail till dom och tackade för arbetet och att de skulle vara stolta över sin anställde.
Får jag problem i framtiden vet jag vem jag kommer att anlita.
Bor i skåne och det var Avloppsjouren i Eslöv jag anlitade
Väldigt bra service och trevligt bemötande från spolkillen.
Den fakturan betalades med glädje.
Skickade mail till dom och tackade för arbetet och att de skulle vara stolta över sin anställde.
Får jag problem i framtiden vet jag vem jag kommer att anlita.
Bor i skåne och det var Avloppsjouren i Eslöv jag anlitade
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dörrstopppare fast för skåpsdörr
Möbelsnickeri -
Stopp till vattenslangvinda
Trädgårdsmaskiner -
Desperat försök att stoppa grannens Attefallshus: Raket flög över huset
Artikelkommentarer -
Stopp i avlopp under diskhon
Vatten & Avlopp -
Kan man hälla ut fett i kökshon utan att skapa stopp i avloppet?
Vatten & Avlopp