Byggahus.se

Stolphattar, terassräcke, smakråd.

1. G
    Medlem Nivå 6
    Då vi nu är i slutskedet och börjar snegla på stolphattar upptäcker jag såklart svårigheter att göra egna fina som passar.

För att krångla till det extra är stolparna 195*195 så minimalt med prefab finns.

Lät därför en plåtfirma ta fram 3 olika åt oss och står nu inför lite frågor och tvivel..

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

Denna med hatt föll oss i smaken med tänker på de vassa kanterna och barn, kläder och även pris.

Kan man på någe vis sätta ngt på kanterna? Är det opraktiskt och farligt med den typen, priser har jag ingen aning om än men vet heller inte vilken som kräver mest jobb.

De andra är som en mössa bara en droppkant runt, såg lite naket ut men bättre än de i trä jag girade själv..

Ska man låta en duktig snickare få ta fram förslag oxå eller ska det va plåt?
    ..är 24st så priset är kul om det inte skjuter iväg mä😎.

Vad tycker ni?

2. maah
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Jag hade försökt få till nånting i trä. Tycker inte att nån av de där i plåt passar stilmässigt.

Ta en 45x220 regel och prova dig fram med en fräs. En fräs är alltid bra att ha så köp en om du inte har redan ;)

3. G
    Medlem Nivå 6

Ja, en fräs verkar klokt, kommer nog till användning till överliggaren oxxå sen.

Tack för tipset!