Jag har en tomt med två rätt skilda delar, en liten (336 m2) och komplex med gånger och rabatter, och en stor (1500 m2), i princip en fyrkant av gräs, och nån mindre buske. Vill ha robotgräsklippare, fick för mig att bästa lösningen borde vara två robotar. För den lilla delen köpte och installerade jag en Bosch indego connect 400 och den funkar fint, klipper som den borde.
Nu ska jag klura ut vad som skall köpas för den andra delen. Har klurat lite på en robomow rs615 eller en RC308 eller en worx 792. Men så började jag läsa om störningar mellan olika fabrikat. Har också förstått det som om det finns nån ny standard som tillverkare följer och att störningar mellan olika robotar inte är något problem mer. Är det riktigt?
Hur hittar man info om vilka gräsklippare som är kompatibla med varandra?
Jag kan svara på min egen fråga: jag lämnade en dryg meter mellan kablarna, inga problem. Detta är mellan en robomow rs615 och en Bosch indego
Robomowen är nog det bästa köp jag nånsin gjort. Den körde utan problem hela sommaren, och jag menar helt utan interventioner alls. Jag pillade bort gräs underifrån två gånger, det var allt.