Byggahus.se

Stödmur 28m

1. J
    Medlem Nivå 7
    Hej, ska bygga stödmur 28m och snitt 70cm hög. Firman vill ha 45K för jobbet ink material.
    Stenarna kostar 43kr/st

Är detta ett rimligt pris? Ja tycker de låter ganska rimligt men har inte så bra koll på prisläget

2. L
    Medlem Nivå 5
    behövs det 1000st stenar är det ett kanonpris!
    Du kan ju enkelt räkna ut materialkostnaden. Sedan ta resterande belopp och dela med en timmpenning. Typ 600:- som schablon kanske. Hur många timmar blir det? känns det rimligt?

3. J
    Medlem Nivå 7
    Oj 1000st stenar? Det blir väll 43.000 bara för stenarna då? Eller tänker jag fel..

Har räknat med att de behövs ca 450st stenar

4. L
    Medlem Nivå 5
    det var skriver med ironi. Ingen vet hur stora stenar du valt. Därav kan vi inte svara på om det är rimligt. Så, du vet pris per sten och antal sten. Efter lite matte, vad kom du fram till?

5. J
    Medlem Nivå 7
    Att materialet kommer landa på ca 25K.
    Jag vet inte vad en murare kostar.

6. C
    Medlem · Nivå 12
    Det är ju också en ganska viktig detalj huruvida markarbetet redan är utfört eller inte. Ska de även återställa marken efteråt?

7. S
    Medlem Nivå 1
    På jobbet schaktade och ställde 2 anläggare + grävmaskin ca 30 meter stödmur, på en arbetsdag. 45-50cm över mark, det var flera trappningar och 30m radie, det inkluderade även lite väntan på solida stenar eftersom leverantören skickat fel färg.
    Återställde på framsidan, på baksidan förrutom 40 cm jord i en plantering, som kommer senare. Hade utan problem hunnit färdigt allt om de haft jord.
    Kändes inte som att dom stressade direkt.

Ingen aning exakt, men jag gissar att det skulle kosta ca 20k i arbete.

8. J
    Medlem Nivå 7
    Jaha, nu fick jag höra att det är ex material.
    Då låter de kanske också rimligt för 4 dagars arbete.. ?

9. P
    Medlem Nivå 1
    Hej

vad heter firman du använder? Tar gärna deras kontaktuppgifter:) Vi ska bygga stödmur på 30 m och har fått avsevärt högre pris.

Mvh