Hej!

Jag har en kort fråga som jag hoppas någon vet svaret på: Behövs Kompensations/stödhylsa om man ska ansluta en 63 x 3,8 mm PEM-slang till PRK eller plastkoppling? Slangens vägg på 3,8 är ju tunnare än den vanliga slangen som har 5,8 mm tjock vägg, därav frågan.

Bästa svaret

M menhir skrev:
Hej!

Jag har en kort fråga som jag hoppas någon vet svaret på: Behövs Kompensations/stödhylsa om man ska ansluta en 63 x 3,8 mm PEM-slang till PRK eller plastkoppling? Slangens vägg på 3,8 är ju tunnare än den vanliga slangen som har 5,8 mm tjock vägg, därav frågan.
Ja. RSK 2436897.

En illustration av händer som håller ett rör och skär det rakt med ett rörskärverktyg. Textinstruktioner om att använda en kompensationshylsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ja. RSK 2436897.

[bild]
Tack!

Rickard.
Detta har funderat på en hel del och egentligen kanske man skulle ringt till imi men 63mm stödhylsa går knappt att få tag på vilket gör att många såklart kör utan även fast det kanske är fel.

Grossisterna hade sist jag kollade bara upp till 50mm även i centrallager,

Ser att vvsmagasinet.se också har i lager, men jag har inte handlat av dem tidigare. Får bli premiärbeställning ikväll. Solar och Ahlsell där jag har konto har inga.

Att de utgått kanske tyder på att de egentligen inte behövs?

TA har inte ändrat sin monteringsanvisning. Kanske själva röret som har utgått.

Rickard.
Sökte lite hastigt och jag hittar bara för spillvatten med den dimensionen dvs brun rand, då kanske man inte behöver?

Blå rand hittar jag bara i grövre tjocklek och då lär det inte heller behövas för annars skulle det ju funnits på hyllan tänker jag....?

IMI har drabbats av dålig registervård. Nuvarande instruktion och sortiment enligt deras aktuella PDF (statiska data) säger att de finns och skall användas, men som @Krilleman nämner finns de inte att att tillgå och då får man det det näst bästa som passar.
Diagram över TA 420 kompensationshylsa för SDR 17-rör med mått och artikelnummer. Finns i storlekar från Dy 32 till 63 och längd L från 37 till 50.

• Gilla
menhir
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.