Hur ska jag gå tillväga för att kunna fixa till denna mur som ligger vid en trappnedgång till en källare?
Det har varit en otäthet ovanpå muren som lett till frostsprängning.

ImageUploadedByTapatalk HD1376045391.204054.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Puts, betong, husfix och hur får jag det att fästa bra?

En tanke jag hade var att slamma på antingen rent murbruk alt cement för att binda upp ytan, sanden finns ju liksom redan där. Sedan putsa alt finbetong kanske med nät för att hålla det på plats.

Hmm... trodde faktiskt någon hade koll på detta:(

M
Har gjort några sådana lagningar då det varit trappor av denna sand-fyllda stilen, de e ett h----te. Har inget förslag för att få det bra. Men minst dåligt som jag känner till med dessa sandhögar är väl: bort med sand typ 10cm in (Vattenslang), På med putsnät, lite cementblask och cementbruk i omgångar. Men skiten går nog sönder snart igen ändå... :confused:

Lite bättre blev det nog när jag använde Rescon redirep fiberarmerat betonglagningsbruk, men det fräter lätt hål på plånboken...

Redigerat av moderator:
Det var ung som jag gjorde.
1 slammade med ren cement som band upp sig med sandmassan.
2. ett lager finbetong
3 två lager med putsbruk.

Får väl se hur det ser ut efter vintern, men det är nog en lagning jag inte kommer att vara stolt över om 5 år :D

M
Haha! Vore kul om jag kunde lära mig att kolla datum på trådar, trodde den va ny men ja e väl smått snurrig som vanligt. :x

Hoppas det håller!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.