Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Stiga Autoclip 520

1. R
    Medlem · Älvsborgs län · 159 inlägg

RH_Dreambox

Medlem
    Jag tror att Daniel4s undrar vilken spänning ett fulladdat batteri skall ha.
    Om jag minns rätt så visade displayen lite drygt 30 V då batteriet var nytt. Nu visar min 29.6 V under pågående laddning av ett tre år gammalt batteri.

2. D
    Medlem · 2 inlägg

Daniel4s

Medlem
    Precis det jag undrar, tack för svar.

Trots nytt batteri kommer den ej upp över 29V

3. R

RH_Dreambox

Medlem
    Mät upp spänningen vid laddstationen både med och utan klippare och se vilken laddningsspänning du får ut. Det kan också vara bra att försöka ta bort oxider vid alla kontaktställen både i och utanför boet.
    Har du en svart eller vit laddare? Den vita är enkel att skruva upp laddningsspänningen på, men bara lite, lite.

4. J
    Medlem · Västra Götalands Län · 200 inlägg

johan_paz

Medlem
    En fundering som jag har haft ett tag nu, går det att renovera hjulmotorer som börjat gnissla och upplevs som trögare? Dvs inte bara byta kol och bättre fjädrar till kolen utan att ta isär och rengöra/smörja upp själva växellådan? Och byta lager om detta behövs/låter sig göras. Tycker att samtliga hjulmotorer förr eller senare börjar låta och verka betydligt utslitna.

googlat men inget funnit.

5. M
    Elektroniktokig · Dalarna · 51 inlägg

Mr_Hope

Elektroniktokig
    såhär ser dom ut på insidan, rengöring och nytt fett är ju bra men plast dreven slits ganska bra.. har mailat tillverkaren på motor/låda men dom svarar inte ens.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20190531_103034.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20210626_222728.jpg

6. J
    Medlem · Västra Götalands Län · 200 inlägg

johan_paz

Medlem
    Mycket intressant, hur får man isär växellådan?
    Ser ut att ligga både drev i plast och metall på bänken, har du hittat några att ersätta med?

Är det på insidan drevet det slits? Ser ut att vara rejält glapp mot axeln de sitter på

7. M
    Elektroniktokig · Dalarna · 51 inlägg

Mr_Hope

Elektroniktokig
    Det sitter 4st försänkta insex skruvar, tror inte det var nå mer sen.

Har inte hitta några ersättningsdrev, och dom har för säkerhets skull gjort 3st drev i plast så det inte ska hålla för länge :crysmile:

8. R

RH_Dreambox

Medlem
    Det kanske går att borra upp kuggjulen till en lämplig dimension och applicera en hylsa / rör av nylon eller mässing som passar på axeln?

• Laddar…
  9. M
    Medlem · 4 inlägg

Meriton Toni

Medlem
    Hej! Vilken är senaste mjukvara på Stiga 527s?

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.