1 669 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Stiga Autoclip 127 som vägrar reagera på snabb tillbakagång
Min Autoclip 127 vägrar reagera på snabb tillbakagång trotts att den i princip är uppsatt enligt manual. Triangeln är 50×40×40 med kallelse någon meter före. Snabb tillbakagång är aktiverad i service menyn.
Klipparen följer triangeln precis som om det vore vilken gränsmarkering som helst. Har inte gjort som den ska en enda gång.
Läst här på forumet att andra haft liknande problem men kan inte hitta någon lösning på det. Skulle verkligen uppskatta lite tips/hjälp.
Klipparen följer triangeln precis som om det vore vilken gränsmarkering som helst. Har inte gjort som den ska en enda gång.
Läst här på forumet att andra haft liknande problem men kan inte hitta någon lösning på det. Skulle verkligen uppskatta lite tips/hjälp.
Kanske någon åtminstone kan tipsa mig om ifall tanken är att den ska svänga 90 grader på själva triangeln eller först någon meter efter. Trodde att det var på triangeln men har hört från någon att den vänder först efter triangeln. Typ att den fortsätter en bit till på slingan och sedan vrider 90 grader.
Den går en bit efter triangeln innan den vänder upp och går rakt över gräsmattan. Tar den inte din triangel prova göra den något mer spetsig. Mer ner mot 40x40x40.
Är det dessutom i en slänt / backe kan man få göra den mer "osymmetrisk" i vinkeln.
Är det dessutom i en slänt / backe kan man få göra den mer "osymmetrisk" i vinkeln.
Tack för tipset!boltis skrev:
Tycker att jag har testat en del olika vinklar och avstånd men får väl testa lite till. Just nu har jag ungefär 50x46x49 där 50 är basen och 46 är den sidan som klipparen kör in i när den kommer mot triangeln. Så den sidan är lite brantare nu. Har en raksträcka efter triangeln på 1,7m och den gränslar den hela vägen utan att vända upp.
Ja, det är i en backe. Ska göra triangeln lite spetsigare. Vilken sida ska vara kortare isf, den som den kommer mot eller den den lämnar triangeln på?
Har gjort triangeln mindre som du tipsade om och testat ett par olika vinklar men det fungerar inte ändå. Ända skillnaden nu är att den stannar till någon sekund på bakre delen av triangeln men sen fortsätter den tyvärr som tidigare. Har även förlängt raksträckan efter triangeln till 2+ meter.boltis skrev: