Startad min 127a idag efter vintern.
Får ingen signal.
Provade med en ny lös slinga men fortfarande ingen signal.
Är det sändarkortet som gett upp?
Det blinkar rött som det ska.

Hej. Har en uppgraderad 325:a som börjat uppföra sig konstigt. Den är ställd på V meter så den ska ju pendla vid tillbaka gång. Den börjar pendlingen som den ska, men avbryter halvvägs ut o stannar, backar tillbaka, svänger in mot tråden, börjar pendla , stannar, ,backar tillbaka. Så här fortsätter den hela tiden. Den har även svårt att hitta infångar trådarna, går inte mot tråd när den kör över dessa. Den klipper som den ska, och när den klipper och går över infångar trådarna kan man se att den känner av dessa, den saktar ned något. Någon som har några tips om vad detta kan bero på?

Har ett liknande problem plus att den åker in i laddaren felvänd testat det mesta

• Gilla
rollo69
  • Laddar…
I mitt fall bytte jag in min maskin mot en 228s då jag haft problem med min i princip hela tiden. Fick betala en viss mellanskillnad, men var det värt. 228:an är en helt annorlunda maskin, som natt och dag!

• Gilla
harka
  • Laddar…
Hur mycket fick du betala i mellanskillnad låter väldigt frikostigt med tanke på hur gammal 325 är brukar inte vara möjligt och i synnerhet inte i Sthlm.
Läste på en annan tråd att det är möjligt att kåpan kan vara felvänd och i mitt fall skulle det inte förvåna mig då den var inne på uppgradering förra året.

Kåpan felvänd eller att de två kablar som går till vardera trådsensorn i fram- och bakkant har växlats. Jag drabbas ofta av det om jag öppnat kåpan och sedan återmonterar utan att märka upp. Murphy är med.

• Gilla
rollo69
  • Laddar…
Turbo6 skrev:
Kåpan felvänd eller att de två kablar som går till vardera trådsensorn i fram- och bakkant har växlats. Jag drabbas ofta av det om jag öppnat kåpan och sedan återmonterar utan att märka upp. Murphy är med.
Jag testade att vända kåpan och då fungerade den igen.

Hej. Bytte hjulmotor på min stiga 125 ,måste satt någon av kretskort kablarna fel ! Den går in i laddaren baklänges men i övrigt går den som den ska , nån som vet ?

F findstuff skrev:
Är det dom två kontakter som går från moderkortet upp till kortet på kåpan?

T Turbo6 skrev:
Är det dom två kontakter som går från moderkortet till kortet på kåpan?

Hej
F findstuff skrev:
Är det dom två kablarna som går från moderkortet till kåpans kort ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.