Byggahus.se

"Stickkontakten rätt väg"

1. Korvgubbe
    Medlem · Nivå 9
    Läs och lär!
    Länk
    :D

• Laddar…
  2. fgo
    Husägare · Nivå 12
  3. TeroM
    Renoverare · Nivå 21
    Man får lära sig mycket i den bloggen och kommentarerna, hade inte en aning om att

"Man skall också komma ihåg att om man har dem rätt väg svängda, så går elkonsumptionen ner, eftersom den korrigerade strålningskoefficienten kommer att nolla växlingssfrekvensen! Det var en ingenjör på Ericsson som lärde mej detta för många år sedan, men det är en hemlighet som industrin absolut inte vill att skall komma ut!"

:x

4. P
    Medlem Nivå 5
  5. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 15
    Och jag som levde i uppfattningen att BH var ett seriöst forum :eek: dock blandat med lite humor. Hoppas detta räknas in i humorsidan :p

Ja, vatten är normalt bipolärt !

• Laddar…
  6. M
    Anonym

Ja f-n vad insnöat det kan bli. Placebo gäller även om just sockerpiller inte är inblandat i sammanhanget...

7. H
    Moderator · Nivå 25
    Tjaa, där lärde man sig något nytt....

8. prototypen
    Medlem · Nivå 21
    Kan ju bara rekommendera att flytta till Danmark, där sitter nollan till vänster.

Protte

9. A
    Medlem · Nivå 19
    Helt fantastiskt att som bloggaren utgå från att stickkontaktens anslutning påverkar.
    Och att det löser sig själv med 90 graders sladdanslutning då de automatiskt hamnar rätt.
    Detta måste vara något utomjordiskt fenomen ;)
    Men kan placeboeffekten av hur en stickkontakt ansluts hjälpa någon så inte mig emot. Tyvärr så får i själen oroliga personer mera vatten på sin kvarn att det finns något farligt, ska väl lägga till att det är ofarligt utifrån känd vetenskap.
    Och bloggaren kan säkert locka läsare till blogg, hup, jag var ju där nyss och läste, bidrog jag till försörjningen månde tro?

10. H
    Moderator · Nivå 25
    Man kanske skulle sätta upp en webshop som säljer sladdvändare, säkerställer att kontakten alltid sitter åt rätt håll....

11. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Hur är det med engelska kontakter, de kan väl inte vändas?
    I alla fall inte jordade?

12. Ludwig
    Medlem Nivå 8
    Ja, herregud.. vart tog det sunda förnuftet vägen? Jag undrar var på behovstrappan man befinner sig när man funderar över vikten av rättvända kontakter. Långt över översta steget skulle jag tro, eller helt bredvid trappan möjligen!

13. blackadder
    Medlem Nivå 7
    Ingen dum ide', det finns bergis något gammalt lager med svirvlande kontakter för att undvika trassel på telefonsladdar.

14. Patrick E
    Medlem Nivå 10
    Annars har vi ju favoriten Semko-17 kontakt med fasskiftare. En enfasvariant kanske skulle vara något. :p

15. nisse123
    Medlem · Nivå 9