Söker rådgivning. Har köpt en stenkompositskiva och den levererade produkten avviker så väsentligt i mönster (annat mönster och inget mönster) att vi t.om. undrar om det är rätt sten.

Jag är fullt medveten om att mönsteravvikelser mot provbitar finns men på denna nivå trodde jag ändå inte att det skulle vara. Vad säger expertisen? Är detta inom felmarginalen?

• Färgprover i olika nyanser på bord, inklusive grått och mönstrat, med skuggor och reflektioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg med ljusbrytare, speglad i svart, blank yta nedanför, trägolv syns. Inomhus, minimalistisk, modern design.
    Skapa konto
  • Svartvitt foto, rektangulär objekt mitt, enfärgad yta, minimalistisk design, otydliga skuggor, enkel komposition, modern estetik.
    Skapa konto
  • Väggplatta ligger framför en vägg på en bänkskiva för visning eller jämförelse. Neutralt färgschema.
    Skapa konto
  • Svartvit bild på en rektangulär platta inramad i en vägg. Enkel, minimalistisk design.
    Skapa konto
Ja det var ju en rätt markant skillnad i tydlighet i mönstret. Objektivt tycker jag dock det du fick var snyggare, väldigt mönstrat är ju snyggt på små ytor men när det blir på massiva ytor som bänkskivor och liknande tar det snabbt över och själ blickfånget. Dock döljer det ju vattenfläckar bättre än en mildare mönstring. Kan det vara så att mönstret faktiskt blir mer framträdande med tiden? (ren fundering, ingen ledande fråga).

• Gilla
cctg
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Ja det var ju en rätt markant skillnad i tydlighet i mönstret. Objektivt tycker jag dock det du fick var snyggare, väldigt mönstrat är ju snyggt på små ytor men när det blir på massiva ytor som bänkskivor och liknande tar det snabbt över och själ blickfånget. Dock döljer det ju vattenfläckar bättre än en mildare mönstring. Kan det vara så att mönstret faktiskt blir mer framträdande med tiden? (ren fundering, ingen ledande fråga).
Vi har ganska diskreta toner runtom och ville därför ha lite "liv" i skivan, samt att passbitens ton (inte specifikt mönstret i sig) passade bra med köksluckorna. Den slutliga är dock av annan nyans och passar inte lika bra med luckorna vilket är ett separat problem.

Vet inte alls om mönstrets tydlighet kan ändras med tiden, det har inte leverantören indikerat ännu iaf.

Vad säger de när du visat dem bilderna då? Hävdar de att detta är inom felmarginalen eller håller de med om att det blivit lite avigt? I bland kan de ju tänka sig ett avdrag även om de inte går med på ny produkt, kan ju alltid vara något och om skivor redan är monterade och limmade betyder det ju ett jäkla jobb eller förstöra stommarna med för att byta skivorna tänker jag.

• Gilla
cctg
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Vad säger de när du visat dem bilderna då? Hävdar de att detta är inom felmarginalen eller håller de med om att det blivit lite avigt? I bland kan de ju tänka sig ett avdrag även om de inte går med på ny produkt, kan ju alltid vara något och om skivor redan är monterade och limmade betyder det ju ett jäkla jobb eller förstöra stommarna med för att byta skivorna tänker jag.
Dom svarade att dom visste inte hur dom skulle kunna hjälpa oss men att det är rätt sten vi har fått samt att mönsteravvikelser kan finnas och att det kan upplevas annorlunda på större ytor och med annat ljus.

Så i sak gav dom tillbaka bollen till mig. Nu är det faktiskt så att, pga något tekniskt problem på deras sida, vi har inte genomfört vår slutbetalning ännu så det är väl kring den vi kommer diskutera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.