D09
Fick äntligen tummen ut gällande planerna kring en stationär uterink/idrottsarena på tomten.

så idag kom grävmaskinen och lastbil med grus.

Planen är att iaf långsiktigt få en arena där man kan åka inlines, sparka boll, spela basket etc på sommaren och på vintern direkt kunna spola och åka skridskor. Skulle ju också kunna fungera som en off-ice yta utanför issäsongen.

Lite sent ute så kortsiktiga målet är att skapa en platt jämn yta med grusvall runtom som man kan vika presenning över och börja fylla med vatten samt få upp nät över stora delar så puckarna håller sig kvar.

Har ju haft några uterinkar tidigare men det tar mycket tid i att bygga/ demontera och hade ingen riktigt bra plats..

T ex

bakom garaget var i vägen för vedtransporterna

framför huset så åkte snön på taket ner i rinken

förra året hann jag inte bygga så då började jag fundera på en fast uterink på baksidan.

Har ni tips och ideer vad man bör tänka på för att få med det praktiska, roliga och göra det extra kul? :)

• Grävmaskin på arbete i mörker för att förbereda mark för stationär uterink/idrottsarena.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt med gräs och utsikt där förberedelser för en stationär uterink/idrottsarena påbörjats.
    Skapa konto
  • Spektralfärgade ljusprojektioner på en blank yta framför en byggnad om natten.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
D09
3 lass grus och lite grävtimmar :)

• Grushög bredvid ett hus under byggnation, med omgivande natur och molnig himmel.
    Skapa konto
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
D09
Två st 11x6 presenning från byggmax.

hoppas skarven håller kvar vattnet något iaf

• Stor vit presenning utbredd på marken i skymningen med träd i bakgrunden.
    Skapa konto
Krilleman
Går det inte att "för-limma" skarven vid kall väderlek med vatten dagen innan du fyller på?

För visst har du överlapp?!

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Krilleman Krilleman skrev:
Går det inte att "för-limma" skarven vid kall väderlek med vatten dagen innan du fyller på?

För visst har du överlapp?!
ja, lite det jag hoppas regnet kommande vecka ska göra :) Funderar på att lägga en regel eller liknande som pressar ihop överlappet

tyvärr gjorde jag rinken lite för stor om jag också vill dra pressening över grusvallarna.
Vill ju inte ha grus på isen =\

men om jag kompromissar på båda sidor så borde jag iaf ha 20 cm överlapp.

D09
Annars Kommer nog kylan och den vattenmättade marken tillsammans göra så det håller tätt peppa peppa :)

D09
Gjorde ett försök med att skarva ihop presenningarna via vikning och vattnade men det rann igenom.

1-0 till uteringen ):

gjorde ett nytt försök idag med att limma ihop dom med stenlim.

det som talar emot är kylan, vätan samt blåsen..

Håller tummarna för imorgon då jag ska testa att vattna igen.

nästa steg är att lägga en ny presenning övre och limma på.

• Presenning skarvad med gulaktigt stenlim synligt under nattbelysning, tecken på vattnets genomträngning och smuts.
    Skapa konto
  • Sammanskarvade presenningar med synligt gult stenlim vid skarven på en smutsig underlag.
    Skapa konto
D09
Någon som har någon ritning på hur man bygger en sarg? :)

Efter att ha konstruerat och byggt en multiarena kan jag nog ge lite tips, men får be att återkomma då vi är på hemväg från fjällen just nu.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.