Fick äntligen tummen ut gällande planerna kring en stationär uterink/idrottsarena på tomten.
så idag kom grävmaskinen och lastbil med grus.
Planen är att iaf långsiktigt få en arena där man kan åka inlines, sparka boll, spela basket etc på sommaren och på vintern direkt kunna spola och åka skridskor. Skulle ju också kunna fungera som en off-ice yta utanför issäsongen.
Lite sent ute så kortsiktiga målet är att skapa en platt jämn yta med grusvall runtom som man kan vika presenning över och börja fylla med vatten samt få upp nät över stora delar så puckarna håller sig kvar.
Har ju haft några uterinkar tidigare men det tar mycket tid i att bygga/ demontera och hade ingen riktigt bra plats..
T ex
bakom garaget var i vägen för vedtransporterna
framför huset så åkte snön på taket ner i rinken
förra året hann jag inte bygga så då började jag fundera på en fast uterink på baksidan.
Har ni tips och ideer vad man bör tänka på för att få med det praktiska, roliga och göra det extra kul?
så idag kom grävmaskinen och lastbil med grus.
Planen är att iaf långsiktigt få en arena där man kan åka inlines, sparka boll, spela basket etc på sommaren och på vintern direkt kunna spola och åka skridskor. Skulle ju också kunna fungera som en off-ice yta utanför issäsongen.
Lite sent ute så kortsiktiga målet är att skapa en platt jämn yta med grusvall runtom som man kan vika presenning över och börja fylla med vatten samt få upp nät över stora delar så puckarna håller sig kvar.
Har ju haft några uterinkar tidigare men det tar mycket tid i att bygga/ demontera och hade ingen riktigt bra plats..
T ex
bakom garaget var i vägen för vedtransporterna
framför huset så åkte snön på taket ner i rinken
förra året hann jag inte bygga så då började jag fundera på en fast uterink på baksidan.
Har ni tips och ideer vad man bör tänka på för att få med det praktiska, roliga och göra det extra kul?
ja, lite det jag hoppas regnet kommande vecka ska göraKrilleman skrev:
tyvärr gjorde jag rinken lite för stor om jag också vill dra pressening över grusvallarna.
Vill ju inte ha grus på isen =\
men om jag kompromissar på båda sidor så borde jag iaf ha 20 cm överlapp.
Gjorde ett försök med att skarva ihop presenningarna via vikning och vattnade men det rann igenom.
1-0 till uteringen ):
gjorde ett nytt försök idag med att limma ihop dom med stenlim.
det som talar emot är kylan, vätan samt blåsen..
Håller tummarna för imorgon då jag ska testa att vattna igen.
nästa steg är att lägga en ny presenning övre och limma på.
1-0 till uteringen ):
gjorde ett nytt försök idag med att limma ihop dom med stenlim.
det som talar emot är kylan, vätan samt blåsen..
Håller tummarna för imorgon då jag ska testa att vattna igen.
nästa steg är att lägga en ny presenning övre och limma på.
Klicka här för att svara