Hej

Vi ska börja bygga vårt garage. Kollade med byggnadskontoret om vi behövde en KA. Fick svaret att vi skulle skicka in ett förslag på kontrollplan vår fråga är då, någon som vet vad den ska innehålla?

Hälsningar Therése

M
Svaren du söker finner du i plan- och bygglagen. Sök på Google PBL kontrollplan

• Gilla
Thekaanlu
  • Laddar…
T Thekaanlu skrev:
Hej

Vi ska börja bygga vårt garage. Kollade med byggnadskontoret om vi behövde en KA. Fick svaret att vi skulle skicka in ett förslag på kontrollplan vår fråga är då, någon som vet vad den ska innehålla?

Hälsningar Therése
Jag sökte på internet och hittade en del olika men den jag använde var ett förslag på kontrollplan som fanns på kommunens sida. Det kändes enklast och det förlöpte väl eftersom jag fick bygglov. Så mitt tips är just att kolla med bygghandläggaren eller kommunens hemsida.

N northernlight65 skrev:
Jag sökte på internet och hittade en del olika men den jag använde var ett förslag på kontrollplan som fanns på kommunens sida. Det kändes enklast och det förlöpte väl eftersom jag fick bygglov. Så mitt tips är just att kolla med bygghandläggaren eller kommunens hemsida.
Kommunen har dock inget förslag på hemsidan. Väntar på att handläggaren ska ringa. Bygglovet har vi Redan då vi fick till oss att söka det samtidigt som för huset.

S
rojf

Detta räckte för mig. Garage ca 72 m2 med start i år. Ingen KA.

• Exempel på en kontrollplan för byggprojekt med olika kontrollpunkter som placering, brandskydd och grundläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Thekaanlu
  • Laddar…
S Söne skrev:
[bild]

Detta räckte för mig. Garage ca 72 m2 med start i år. Ingen KA.
Utan att titta noggrant så ser det ut som för mig. Förenklad kontrollplan tror jag det definierades som.

• Gilla
Nylenskavillan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.