Har gått felfritt för en månad sedan, men nu stannar den när den bli varm.
Har bytt tändstift.
Har rengjort förgasaren och bytt packning mot cylindern.

Vad skulle ni säga är nästa steg i felsökningen?
 
Har du kollat så bensinen kommer fram till förgasaren?
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Har du kollat så bensinen kommer fram till förgasaren?
Jo, jag tycker det är ett bra flöde genom filtret ända fram till förgasaren.
Men jag ska ändå byta filtret som nästa åtgärd.
 
Frågan är hur det ser ut precis när den dör?
När startar den igen?
 
Den stannar ganska abrupt, startar man direkt så går den knackigt och stannar ganska omgående igen.

Väntar man en kvart så fungerar den i ca 5 minuter igen.
 
Ibland blir luftningen i tanklocket igensatt, då orkar förgasaren inte suga bränsle i tillräcklig omfattning. Testa att öppna tanklocket lite.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Picea skrev:
Ibland blir luftningen i tanklocket igensatt, då orkar förgasaren inte suga bränsle i tillräcklig omfattning. Testa att öppna tanklocket lite.
Tackar för tipset, har redan provat det och det blev ingen skillnad.

Det ”känns” bränslerelaterat men jag har helt slut på idéer.
(Ska byta det lilla bränslefiltret även ifall flödet genom det är helt ok)
 
Ett klassiskt symptom på trasig tändspole
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Har nu bytt tändspole och bränslefilter.
( det var mååånga veckors leveranstid på en Stiga tändspole!

Men det blev ingen skillnad - så nu är det bränsle/förgasar spåret som gäller igen.

Blåste rent kanalen från bränsleslangen ner i "flottör huset" och efter det så gick den något längre tid -
men börjar efter cirka 10 minuter pulsera på varvtalet och sedan stanna.
Den startar inte direkt efter - man får vänta några minuter och så går den igen, en stund.


Någon som vet vad som är fel när varvtalet pulserar på sådana här maskiner?
( har för mig att jag haft en snöslunga som också pulserade på varvtalet på liknande sätt )
 
Cheesen
B beppe34 skrev:
Någon som vet vad som är fel när varvtalet pulserar på sådana här maskiner?
( har för mig att jag haft en snöslunga som också pulserade på varvtalet på liknande sätt )
För det mesta så beror det på smuts i bränsleledning eller förgasare.
Tror väl inte att den maskinen har någon impuls ledning, men annars kan det vara ett hett tips att undersöka. Kolla ifall du har en magnetventil på bränsleledningen, den kan kärva.
 
Redigerat:
  • Gilla
Riverground
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.