Byggahus.se
Jag så på Classe att de hade en serie med elverktyg av Stanley. De såg ut som Dewalt. Någon som provat? Det här är väl nytt för Stanley?

Stanley är ett systerföretag till Dewalt, de har haft elverktyg tidigare men inte på svensk marknad,

Ok, jag misstänkte något sådant, svårt att hålla koll på alla företag som är kopplade till andra. Så rör sig detta bara om Dewaltverktyg me Stanley-märkning?

Black o decker äger både Dewalt och stanley, 2 dotterbolag om ja fattat de rätt

Det fanns Stanley elverktyg redan början av 70talet.I Sverige.

Stanley är också i säkerhetsbranchen, dom köpte Niscayah häromåret. Men dom har länge haft säkerhetsbiten utomlands.

pleqtiz skrev:
Dom äger en hel del bolag

[länk]
Facom?? trodde det va "top of the line"...... då kan man snart köpa Facomnycklar på macken... ;)

Mikael_L
Smidigt för B&D/Dwalt/Stanley, dom behöver inte ens byta den gula och den svarta plasten i formsprutningsmaskinerna. :)
9108790050846.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.clasohlson.com/se/Skruvdragare-slagborrmaskin-Stanley-FatMax-FMC620LB/40-9063

Jag såg f.ö att Byggmax numera verkar föra hela B&D's sortiment.
Är det slutstation för det märket tro?

Och nu måste koncernen hitta ett annat varunamn att få in i mellansegmentet?

Mikael_L skrev:
Smidigt för B&D/Dwalt/Stanley, dom behöver inte ens byta den gula och den svarta plasten i formsprutningsmaskinerna. :)
[bild]
[länk]

Jag såg f.ö att Byggmax numera verkar föra hela B&D's sortiment.
Är det slutstation för det märket tro?

Och nu måste koncernen hitta ett annat varunamn att få in i mellansegmentet?
Det blir väl Ryobi då...med tanke på all exponering dom får i tv....
Stanley/B&D/DeWalt kanske börjar med olikfärgade utbytbara skal likt mobiler...så kan du får din egen färg på dragaren....tänk en chockrosa DeWaltdragare till examenspresent till tonårsdottern....;)

Kolla man på skruvdragare i japan så verka det finnas rosa versioner av rätt mycket även om det mest är Hitachi och Makita som hittat hit. :)

Remne skrev:
Det blir väl Ryobi då...med tanke på all exponering dom får i tv....
Stanley/B&D/DeWalt kanske börjar med olikfärgade utbytbara skal likt mobiler...så kan du får din egen färg på dragaren....tänk en chockrosa DeWaltdragare till examenspresent till tonårsdottern....;)
Ryobi ingår väl inte i den koncernen?
Det ägs väl av samma bolag som äger AEG. Har för mig det var så när jag kollade upp det. Blev så förvånad på Bauhaus när jag fick ihop AEG multimaskin med utbyttbart huvud med Ryobis delar.
Skillnaden var färgen och betydligt mer plast i Ryobin...

En rosa skruvdragare har ju Makita ibland.
Hade dom inte den i en bröstcancer kampanj?

Jo den lilla 10, 8v finns även i rosa. Tänkte köpa en sådan bara för att ha nåt med roligare färg, samt att jag "behöver" en mindre dragare.. :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.