Jag behöver ta bort en vägghängd toalett i en gäst-wc. Själva cisternen skall inte tas bort. Jag vet att jag kan koppla från vattnet i källaren men bor i i lägenhet och vill helst undvika att påverka grannarna om det kan undvikas. Kan jag lösa det bara hos mig genom att koppla från tillförseln till cisternen? Är det i så fall den grå slangen som skall skruvas loss eller skall det finnas någon annan avstängning till cisternen? Det finns ingen separat ballofix för avstängning inuti bostaden. Cisternen är av märket Geberit.

• Vattenanslutning och grå slang kopplad till en vägghängd Geberit toalettcistern, ingen separat avstängning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd Geberit-toalettcistern med vattentillförselsslange och installationsinstruktioner synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet löst! Jag lyckades hitta avstängningsventilen. På Geberit Omega sitter den inuti cisternen.

Krilleman
Porslinet kan du ju demontera utan att stänga av vattnet.

Bara dra en tejp över tryckknappen så ingen spolar av misstag...

Krilleman Krilleman skrev:
Porslinet kan du ju demontera utan att stänga av vattnet.

Bara dra en tejp över tryckknappen så ingen spolar av misstag...
Jag funderade om det skulle räcka, men när jag väl hittade avstängningen inne i cisternen stängde jag ändå av vattnet. Har tömt ut vattnet i wc-stolen och ska demontera den. Jag var lite förvånad och glad att det var så smidigt.

Krilleman
F Fixarfia skrev:
Jag var lite förvånad och glad att det var så smidigt.
(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.