Hej,
Jag bor i bostadsrätt/lägenhet och tänkte stänga av vattnet för att byta blandare. Den blå ballofixkranen stänger av varmvattnet. Den undre kranen borde stänga av kallvattnet, men den är redan max skruvad i moturs riktning (jag kan "öppna" den, men inget verkar hända). Ideér?
Mvh
Andreas
Jag bor i bostadsrätt/lägenhet och tänkte stänga av vattnet för att byta blandare. Den blå ballofixkranen stänger av varmvattnet. Den undre kranen borde stänga av kallvattnet, men den är redan max skruvad i moturs riktning (jag kan "öppna" den, men inget verkar hända). Ideér?
Mvh
Andreas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Du ska stänga den genom att skruva den till höger, funkar inte det så är den kaputt, inte så konstigt då den ser gammal ut. Ballofixer ska man öppna och stänga regelbundet för att dom inte ska sättas igen av kalk eller dyligt.
Ok, jag förstår. Jag ska prova. Misstänker att den undre kranen är lite äldre. Den blå ballofixen fungerar bra.T tank77 skrev:
Jag drog den till höger i fem minuter innan vattnet stängdes av. Jag skulle helt enkelt inte ge upp. Ska installera en ballofix nu.T tank77 skrev:
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara