Hej!
jag håller på att montera ett gammalt 50-talskväll i min lägenhet och har nu kommit till diskbänken. Inser då att jag totalt saknar VVSkunskap. Hade förväntat mig en hederlig ballofix. Så var förstås inte fallet.
Så frågan är kan jag stänga av vattnet i min lägenhet eller måste det stängas av centralt?
bifogar bilder på rördelar som kanske skulle kunna leverera avstängning.
Mvh
Nybliven hemmafixare utan någon som helst kunskap...
jag håller på att montera ett gammalt 50-talskväll i min lägenhet och har nu kommit till diskbänken. Inser då att jag totalt saknar VVSkunskap. Hade förväntat mig en hederlig ballofix. Så var förstås inte fallet.
Så frågan är kan jag stänga av vattnet i min lägenhet eller måste det stängas av centralt?
Mvh
Nej, det där är inga ventiler.M MariSoffi skrev:Hej!
Mvh
Har du röta så sitter det ventiler någon annan stans, kanske badrummet, om det ligger vägg i vägg med kök. Det ser ju inte så lastgammalt ut.
Kan även sitta i trapphuset i någon slits/schakt.
Har du någon granne eller vicevärd, motsvarande som du kan fråga?
I regel finns det ventiler i källaren som stänger varje stam/trappuppgång.
Smart @Krilleman. Rören sitter mittemot badkaret och där under ser lika illa ut. Men de leder till bakom toaletten. Och där ser det mer lovande ut. Laddar upp en bild.
Kan dessa stänga av allt vatten i lägenheten?
Kan dessa stänga av allt vatten i lägenheten?
Yes, ventiler från FMM.
Skruva dom blåa vreden i botten så ska vattnet sluta rinna i köket också!
Du behöver köpa plugg + mutter till köket för att få bort vattnet. Eller kanske ännu bättre, vinkelballofixer som från samma tillverkare, Vatette!
Skruva dom blåa vreden i botten så ska vattnet sluta rinna i köket också!
Du behöver köpa plugg + mutter till köket för att få bort vattnet. Eller kanske ännu bättre, vinkelballofixer som från samma tillverkare, Vatette!
Det är inte alla som har Vatette ventiler på hylla.
Har du Hornbach i närheten?
Två av denna skulle passa direkt på och bli alla tiders i köket!
https://www.hornbach.se/shop/VATETT...cu-vred-8546975/5110835/artikel-detaljer.html
Har du Hornbach i närheten?
Två av denna skulle passa direkt på och bli alla tiders i köket!
https://www.hornbach.se/shop/VATETT...cu-vred-8546975/5110835/artikel-detaljer.html
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stänga av vatten med hydrofor
Vatten & Avlopp -
Stänga av elpatron för vattenburen värme?
Värme allmänt -
Varför bör man inte stänga av en luft/vatten värmepump
Värmepumpar -
Stänga av vatten i villa inför blandarbyte
Vatten & Avlopp -
Gick inte att välja VVS I MENYN ,stänga av vatten för byte av kök .
Vatten & Avlopp