Hej,
Anser ni att entreprenören gjort rätt här? Vad ser ut att vara en ståndskiva ligger på takplåten istället för under. Man har inte följt leverantörens montageanvisning som visar på att ståndskivan (bokad profil för att kunna klicka plåttaket) ska ligga under den falsade plåten. Sen har man kladdat med massa silikon för att få det tätt och även repat taket med skruv och annat dylikt.
Tips tas varmt emot då jag anser att man gjort fel här och vill kunna påvisa det med hänvisning till AMA-koder eller liknande.
Anser ni att entreprenören gjort rätt här? Vad ser ut att vara en ståndskiva ligger på takplåten istället för under. Man har inte följt leverantörens montageanvisning som visar på att ståndskivan (bokad profil för att kunna klicka plåttaket) ska ligga under den falsade plåten. Sen har man kladdat med massa silikon för att få det tätt och även repat taket med skruv och annat dylikt.
Tips tas varmt emot då jag anser att man gjort fel här och vill kunna påvisa det med hänvisning till AMA-koder eller liknande.
Förutom att det inte ser bra ut, har du något annat du anmärkt på?GoForIt skrev:
Jag har sällt den frågan till entreprenören. tråkigt nog så uppmärksammades detta idag men jag anser här att man bör göra om detta och göra rätt enligt alla konstens regler.
Besserwisser
· östergötland
· 2 364 inlägg
Fast man kan ju inte lägga väggskivan under takplåten.. då kommer det ju rinna in vatten...
Klicktak är en bra produkt på rätt plats..
Men det blir alltid problem med hinder
Jag brukar sälja in det som en finare modell av trp. Men det blir samma lösningar vid hinder
Klicktak är en bra produkt på rätt plats..
Men det blir alltid problem med hinder
Jag brukar sälja in det som en finare modell av trp. Men det blir samma lösningar vid hinder
Så man har gjort rätt här eller hur ska jag tolka ditt inlägg?plåtrickard skrev:
Jag såg framför mig att man bockar en takprofil (klicktak) likt bifogad bild som man sedan fortsätter och klickar taket på.
Besserwisser
· östergötland
· 2 364 inlägg
Det är väl korrekt utfört, men utan finnes liksom..A asarhadonadam skrev:
Ja jag hade ju gjort ståndskivan av en takplåt istället (300 upp på väggen)
Svårt att svara på varför dom valt den där lösningen.. gissar att det är brist på verktyg och kunskap