Hej! Hade stopp i avloppet från köket neråt i en av brunnarna. Ringde spolbilen och frågade efter pris, fick till mig att det kostar 1599, lät hyfsat så beställde tjänsten och bad de dra rotavdrag. Samma dag kom bilen och spolade i ca 40-45 min. Inget mer med det, ingen filmning med kamera eller något. Får hem faktura på över det dubbla. Så tänkte kolla om någon har erfarenhet och kanske kan hjälpa mig att tolka varför jag blivit debiterad det dubbla, kommer självklart ringa de på måndag och ifrågasätta summan. Det jag märkte också var att på det första hade de sänkt priset från 1599 till 1042kr och sedan lagt resterande belopp med rot på 557, vilket hamnar ändå på 1599kr. Laddar upp bild på fakturan

• Faktura för avloppsspolning med specificerade kostnader och ROT-avdrag, totalt 3,829.13 SEK.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att det är uppdelat i högtrycksspolning och arbete beror på ROTen.
Posten högtryckspolning är debitering för själva utrustningen, den kan man inte få någon ROT på.
Posten arbetskostnad är debitering av själva arbetskostnaden, den delen som är berättigad för ROT.
557×1,25×30%=208,88.

1042+557=1599+moms
(1042+557)×1,25=1998,75

Eftersom du är privatperson så ska företaget säga priset inklusive moms, sen skulle de också ha nämnt resekostnaden, men det kan bero på hur du ställde frågan.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Ja, de gav priset 1599 kr utan ROT-avdrag så det är det pris ni har kommit överens om och ska betala. du hade ett fast prisavtal.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.