Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Jag är i skedet att sätta på en smal gipsskiva på ytteränden av en vägg som går rakt ut i rummet. Problemet är att stålregeln som skruvarna ska skruvas in i sitter några centimeter in på väggen. Att flytta regeln är inte aktuellt, det går inte i detta fall helt enkelt, ni får lita på mitt ord
Men hur gör man, ska jag försöka sätta ett extra lager gipsskiva på regeln eller försöka hitta en träregeln och hyvla ner den till rätt mått eller hur bör man göra?
Men hur gör man, ska jag försöka sätta ett extra lager gipsskiva på regeln eller försöka hitta en träregeln och hyvla ner den till rätt mått eller hur bör man göra?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
En bifråga här: Hur skruvar jag fast en gipsskiva i stålregel utan att skruven bara skjuter in regeln? Ska man förborra regeln eller är det bara fel sorts skruv om det händer?
Produkter som diskuteras: "Gipsskruv"

Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Bör en regel stödja mot något längst ner, gör den ingen nytta annars? Denna väggkant går ju inte hela vägen ner till golvet.
Kan tipsa om skruv av märket Grabber när man ska skruva OSB eller gips på stålregel. Fungerar utmärkt och finns på K-rauta och Bauhaus.peterwesterlund skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Badrumsprojekt - material från bricmate m.m
Badrum -
Varför det två? Den ena på ca 110 cm från golvet…
Badrum -
Någon form av idolering cirka 15cm från yttervägg?
Tak & Vind -
Hur ska man tänka här? Grannen vill bygga ett attefallshus 60cm från vår fasad
Bygglov -
Flytta frånlufts-fläktens rör sidledes ca 10 cm
Kök