Byggahus.se
Vi har nyligen köpt ett nytt hus och vår tanke var att bygga in balkongen till ett extra rum. Nu när vi tittar på ritningar etc så har vi en stålbalk över fönstren som är bärande. Dvs över de fönster som måste flyttas ut. Balken ligger på ca 1.85 höjd. Enligt byggfirma går det nästan inte att ta bort den. Husets innertak är byggt upp till nock. Ett innertak på 1.85 är lågt. Hur kan vi göra? Om balken ska vara kvar, blir det takhöjd på
Nästan 2 m över balken.
Tips?

Det går inte att bygga vägg där balken är då?

Skulle underlätta med lite bilder och ritningar.

tommib
Allting går, det är bara en prisfråga. Hur mycket är du villig att betala?

Som ricebridge säger, ritningar och bilder hjälper för att förstå problemet.

Finns det någon annan väg att bygga ut?

Välkommen till forumet förresten!

Tänk på att inte posta samma fråga två gånger, jag har bett en moderator ta bort det andra inlägget med exakt samma fråga.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Balken hamnar mitt i rummet. Om vi skulle börja rummet där balken sitter blir utbyggnaden väldigt liten. Tanken var att bygga ihop balkong och det utrymme som finns redan nu. Men också det utrymme som finns idag är för litet att göra ett rum av.

Får fixa bilder när vi är hemma igen.

Ja, med tanke på att huset nyligen är köpt så vill vi nog inte lägga en galen summa på projektet. Har haft en byggfirma ute och de menar på att det är väldigt komplicerat att ta bort balken så jag fick inget kostnadsförslag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.