Byggahus.se

staffansgården från hjältevadshus

1. I
    Medlem Nivå 5
    Hej!

Har läst här på forumet att Staffansgården NF inkl. grund kostar c:a 1,6 milj. Mitt inlägg kanske inte hjälper dig så mycket då min uppgift kan vara gammal och inaktuell. Även jag kommer invänta svar på dina frågor som förhoppningsvis rullar in nu när meddelandet hamnar i topp.

//Impossible

2. fubar
    Husägare Nivå 8

Re: staffansgården från hjältevadshus

Vi flyttade in i vårt Staffansgården (planlösning 2) i december -06.
    Totalt blev priset ca 2500000kr utan tomt. (Med anslutningsavgifter etc) Då står puts och garage för en stor del av de övriga utgifterna.
    Vi har även ändrat taklutningen, nätverk, kamin, ändrat några fönster och småsaker i köket mm

Putsen kostade oss ca 160 000kr (STO-puts). Går det att breda? Har hört talas om några förlängda "Björken", men pågrund av konstruktionssättet är jag tveksam att de går att bredda.

I stort sett är vi nöjda, men har haft en del problem med kranarna. Golven har fått en del märken som syns mer än om jag jämför med gamla huset.
    Övervåningen har gipsinnerväggar, vilket vi tycker är en nackdel eftersom det är svårare att sätta upp saker. Hjältevad har själva inte lyckats fästa duschhållare korrekt trots några besök.
    Vi har även satt dit mariser vilket gör mycket för utseendet, men det går inte att få från H-vad.