13 059 läst ·
111 svar
13k läst
111 svar
Stämmer det att detta inte går att lösa utan avvikelse/notering?
Problemet med din tes, är ju att det blir billigare för kunden med avsteg och avvikelserapport om man kan behålla det befintliga som inte följer dagens normer.J Jansson69 skrev:
Man avråder alltid från det, för att uppnå korrekt försäkringsnivå i installationen.
Men alla kunder har inte råd.
Då kör man på det gamla med en avvikelserapport.
Du påstår ju att @Paul-Staffanstorp och jag påtvingar kunder dyra tillägg...
Hur menar du då?
Berätta och utveckla!
Det roliga är att majoriteten av VVS företagen inte är certifierade/anslutna till säkervatten..
Så då är alla dessa svartfotare enligt @Krilleman ilagt enligt han då det inte är skriftligt godkänt😂
Jag tror inte att det är så men säg ingett!
Så då är alla dessa svartfotare enligt @Krilleman ilagt enligt han då det inte är skriftligt godkänt😂
Jag tror inte att det är så men säg ingett!
Man behöver inte vara ansluten till säkervatten som företagare. Det finns inget tvång på något sätt.J Jansson69 skrev:
Försäkringsmässigt gäller dessa regler även för privatpersoner. Och detta är ett konsumentforum.
Glömde du det?
Glåpord kommer du fortfarande inte långt med.
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Med tanke på alla trådar om dolda del här... så vågar man ju snart inte ens tapetsera utan att dokumentera..
Och som hantverkare har du ju en skyldighet att förklara för kunden hur det fungerar med oklara lösningar..
Och som hantverkare har du ju en skyldighet att förklara för kunden hur det fungerar med oklara lösningar..
För att göra en lång historia kort, tråden har svält över en del. Inga namn och ingen glömd.
Har varit verksam i en hel del år, med ombyggnad pch renovering och jobbar ännu. Till dags dato har det inte varit någon vattenskade mig veterligt, där rören som vanligt i äldre hus kommer rakt upp genom golvet ( trägolv respektiva betong ) då med en plastmatta på väggar och golv. Nu för tiden så ska det vara klinker och då blir det problem, med rören upp i golvet. Vad görs, jo en klack för att inte behöva riva ett golv för någon ombyggnad enligt något som heter Säker vatten och det har kommit på dom sista åren och går inte att implementera i äldre hus, från kanske 50 talet. Försäkringsbolaget tar det ändå. Men troligtvis är en klack i betong, smörjd med tätskikt enligt alla instruktioner, lika tät som Säker vatten.
Att pajkasta i tråden löser inget i frågan, var och en är salig i sin egen tro.
Sen att framföra det med försäkringsbolagen, är att skrämma upp en del som frågar på forumet, domedagsprofeter finns överallt i den värld vi lever. Inget kommer att skrivas i tråden mig mer. Då den redan har kommit på sned.
Har varit verksam i en hel del år, med ombyggnad pch renovering och jobbar ännu. Till dags dato har det inte varit någon vattenskade mig veterligt, där rören som vanligt i äldre hus kommer rakt upp genom golvet ( trägolv respektiva betong ) då med en plastmatta på väggar och golv. Nu för tiden så ska det vara klinker och då blir det problem, med rören upp i golvet. Vad görs, jo en klack för att inte behöva riva ett golv för någon ombyggnad enligt något som heter Säker vatten och det har kommit på dom sista åren och går inte att implementera i äldre hus, från kanske 50 talet. Försäkringsbolaget tar det ändå. Men troligtvis är en klack i betong, smörjd med tätskikt enligt alla instruktioner, lika tät som Säker vatten.
Att pajkasta i tråden löser inget i frågan, var och en är salig i sin egen tro.
Sen att framföra det med försäkringsbolagen, är att skrämma upp en del som frågar på forumet, domedagsprofeter finns överallt i den värld vi lever. Inget kommer att skrivas i tråden mig mer. Då den redan har kommit på sned.
Medlem
· västra götaland
· 1 003 inlägg
Om jag har fattat det hela rätt är säkervatten ett sätt att följa BBR.
Och det är ju en lag.
Man kan ju göra hur man vill så länge man uppfyller BBR, men det blir ju lättare vid ev. vattenskada om man har en vedertagen branschstandard att hänvisa till.
Och det är ju en lag.
Man kan ju göra hur man vill så länge man uppfyller BBR, men det blir ju lättare vid ev. vattenskada om man har en vedertagen branschstandard att hänvisa till.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stämmer det att rörmokare inte vill installera blandare med gängkoppling?
Vatten & Avlopp -
Trängselskatt sthlm. Stämmer detta?
Övrigt Off Topic -
Stämmer det att dessa rör är korrekt dragna
Vatten & Avlopp -
Fördelar/nackdelar med skjutdörr/vikdörr. Stämmer det att vikdörrar inte är bra vid nybygge?
Fönster & Dörrar -
Matten stämmer, men i verkligheten blir det fel
Växthus