Byggahus.se

Stämma Organowood?

1. nikasp
    Husägare · Sollentuna · 2 928 inlägg

nikasp

Husägare
    Trist som fasen. Jag la in ett par länkar, bl.a. hit, på Beijers sida men de verkar leva i tron att det endast är montering som åstadkommer så dåligt resultat. Känns helt orimligt när man ser bilderna. Hoppas ni kommer framåt och meddela gärna status här.

2. C
    Medlem · 9 660 inlägg
    Ja, Beijer lever ju uppenbarligen enligt devisen att slutkunderna är idioter, så det kanske inte är så konstigt.

3. C
    Medlem · älvsborg · 199 inlägg

carl fabian

Medlem
    XL-bygg på medelstor ort har slutat sälja organowood pga så mkt reklamationer,och dyrt är skite också

4. S
    Medlem · Stockholm · 98 inlägg

StefanP

Medlem
    Svårt med trall! Är nu glad att jag valde bort Organowood. Valde till slut kärnfuru! Ska bli mycket spännande och se hur länge den håller. Slängde ut 20 år tryckimpat (som oljats) som inte var rötskadat men sprucken, stickig och ful!

• Laddar…
  5. H
    Medlem · 4 inlägg

Holken147

Medlem
    • Laddar…
  6. P
    Medlem · 5 inlägg

Peter1000

Medlem
    Är det bara ändträ som har ruttnat eller är det även mitt på brädorna? (Noterade att Organowood kräver att sågade ändar ska behandlas med deras eget skyddsmedel).

7. D
    Medlem · Stockholm · 21 inlägg

DCHPL

Medlem
    Bägge skulle jag nog säga. Mycket mer på ändträ men vi har även där de skett mitt i. Jag tror det är deras ångtvätt som satt igång processen mot skruvarna på något sätt. Idag har de direktiv om vilka skruvar man använder.

• Laddar…
  8. Tomas Nilsson
    Medlem · 74 inlägg

Tomas Nilsson

Medlem
    Som jag försökt säga i flera år nu. Organowood, SIOO och andra kiselprodukter har ingen effekt alls mot röta och mögel. Ett enda stort, men säkert lönande, bedrägeri. Det finns inga tester som visar att det fungerar och deras beskrivning av hur det fungerar liknar väl de som ges för magnetarmband. I Västerås fick man riva 1500 kvn efter 6 år.

9. C
    Medlem · 822 inlägg

carra

Medlem
    Vårat har legat i 15 år nu...Så var lugn...

10. Icewing1
    Medlem · 55 inlägg

Icewing1

Medlem
    Nej
    Sverige har en riktigt stark konsumentköplag, ta det till ARN, ta hjälp av kommunens konsumentvägledare. Får du nej i ARN vilket är ovanligt om det är en bristfällig produkt och att du gör reklamationen inom rimlig tid så är det troligen så att du inte uppfyller något av kraven i konsumentköplagen.

11. nikasp
    Husägare · Sollentuna · 2 928 inlägg

nikasp

Husägare
    Jag håller faktiskt på Beijer i det fallet och har lyssnat på den podden med god behållning, ganska rolig. Är väl mer skeptisk till produkten och hur de som reklamerat bemötts.

12. M
    Medlem · frankrike · 909 inlägg

maria01

Medlem
    vad händer när man får rätt av Arn så måste man själv gå vidare med stämning av företaget det är ju inte vad jag kallare starkt

13. Icewing1
    Medlem · 55 inlägg

Icewing1

Medlem

14. S
    Medlem · Stockholm · 98 inlägg

StefanP

Medlem
    trevligt att höra, har du underhållit den på något vis? Hur urtorkad och sprucken har den blivit?

15. O
    Medlem · Östergötland · 4 inlägg

olalid

Medlem
    Mmm. Har inte heller upplevt några stora problem.
    Visst, man får sopa bort "flisorna" eller luddet som jag snarare skulle vilja kalla det en gång per år och behandla med deras skyddsmedel vartannat år men jag har inte upplevt det som ett stort problem utan mera som förväntat underhåll med tanke på informationen jag läste innan vi köpte det.
    Men vårt lades 2016 så det är inte lika gammalt ännu, några trasiga brädor har vi iaf inte än.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.