Finns det någon här som vet var man kan få tag i en spröjsklippare? En sån där man använder på en pelarborrmaskin eller stämborrmaskin för att klippa fönsterspröjs.
Toolbox har tidigare sålt dom men har tyvärr utgått ur deras sortiment.

Det där är inget jag riktigt känner igen. Men det toolbox hade var inte det typ morsöklipp fast mindre typ bordsmonterad. Sådana tror jag Axminster.co.uk har.

Om inte annat så dyker det upp morsöklipp på blocket då och då. Är det inte det du söker ber jag om ursäkt för då är det något jag missat.

Det är en sån här jag menar. Jag vet att vissa snickerier som tillverkar fönster brukar ha dom.
Bilden är hämtad från toolbox katalog.
Fönsterprojskläpare i metall monterad på träkors för demonstration, infoetikett med artikelnummer och leveransinformation.

• Gilla
Jazzdanne och 1 till
  • Laddar…
Jasg har en sådan men använder den inte. Jag skulle definitivt inte vilja köra den i en pelarborrmaskin, det kräver mycket kraft för att klippa. Föredrar att fräsa i sinkmaskinen.

Då kanske du har lust att sälja den till mig? :)

Tyvärr, den är reserv i nödfall eller vid kö till sinkmaskinen:(

Men vad gör ni uppe så här dags??? Gå och lägg er, bums! :D

//Ronnie

• Gilla
Johan Gunverth och 3 till
  • Laddar…
Pysslarn skrev:
Men vad gör ni uppe så här dags??? Gå och lägg er, bums! :D

//Ronnie
Haha kvällspasset slutade precis. Blev inspirerad av heimlagas tråd om anhåll till fräs så jag tog mitt eget, delade, rengjorde, smorde upp och mätte upp allting. Ändrade dessutom höjd på skruvarna till aigner-anhållet så att det är ännu enklare att flytta dem i sidled. Det har jag tänkt göra i minst två år...,

Tack heimlaga!

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Sorry för ot Gammerik. Jag vet tyvärr inte var klippen kommer ifrån, följde med stämborren.

Aha den har jag missat totalt. Jag hade inte en siffra rät. Ser inte så jätte avancerad ut. Tänkte om man verkligen behöver en och det inte går att få tag på, så kanske man kan låta fe en tillverkad av någon smed/verktygsmakare/mekanisk verkstad.

Okej, jag får leta vidare. Precis som du skriver brukar dom ofta följa med som tillbehör till stämborrmaskiner. Tycker det borde finnas fler tillverkare än bara toolbox.

Ring Woodcontroll och fråga. Man vet aldrig men dom kan en del inom branschen.

pär h skrev:
Ring Woodcontroll och fråga. Man vet aldrig men dom kan en del inom branschen.
Ska kolla upp det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.