Jag har bestämt mig för att installera pop-up sprinklers och droppslang i samband med att jag sår gräsmatta.
Jag har tagit fram ett förslag (se nedan) där jag landar på 4 slingor för pop-up-bevattningen och 2 för droppslang. Ett par frågor:
- Ser upplägget vettigt ut? Jag använde Gardenas planner först men den lade ut en miljard popups i alla hörn. Jag har försökt komma ner i antal men samtidigt försökt skapa hyffsad overlap. Att området längst till höger blir utan vatten är avsiktligt.
- Är det smart använda båda utomhusuttagen (huset har 2) till att mata slingorna eller borde jag dra alla till ett?
- Hur brukar man placera sprinklers i förhållande till bärbuskar/träd? T.ex så kommer ju mina röda vinbär att så småningom komma ivägen för strålen för sprinklern. Struntar man i det eller finns det smartare lösning?
- Det sandbruna området är altan, kommer jag ångra mig om jag drar slangarna under den? Jag kan ju gå längre ut från huset och därmed gräva ner slangarna i jord som inte kommer byggas över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder