Jag har bestämt mig för att installera pop-up sprinklers och droppslang i samband med att jag sår gräsmatta.

Jag har tagit fram ett förslag (se nedan) där jag landar på 4 slingor för pop-up-bevattningen och 2 för droppslang. Ett par frågor:
  • Ser upplägget vettigt ut? Jag använde Gardenas planner först men den lade ut en miljard popups i alla hörn. Jag har försökt komma ner i antal men samtidigt försökt skapa hyffsad overlap. Att området längst till höger blir utan vatten är avsiktligt.
  • Är det smart använda båda utomhusuttagen (huset har 2) till att mata slingorna eller borde jag dra alla till ett?
  • Hur brukar man placera sprinklers i förhållande till bärbuskar/träd? T.ex så kommer ju mina röda vinbär att så småningom komma ivägen för strålen för sprinklern. Struntar man i det eller finns det smartare lösning?
  • Det sandbruna området är altan, kommer jag ångra mig om jag drar slangarna under den? Jag kan ju gå längre ut från huset och därmed gräva ner slangarna i jord som inte kommer byggas över.
Planritning för trädgård med markerade slingor för pop-up sprinklers och droppslang samt växtplatser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.