Hej,
Vi ska måla om ett rum. Det är en del sprickor mellan tak och vägg, samt i hörn. Även mot golvet. Aldrig målat tidigare, vet ej om förra ägaren gjort det.
Vad ska jag använda innan målning? Räcker spackel, eller typ tec7 som nämns i denna tråden?
https://www.byggahus.se/forum/threads/sprickor-mellan-tak-och-vaegg.441442/
Vi ska måla om ett rum. Det är en del sprickor mellan tak och vägg, samt i hörn. Även mot golvet. Aldrig målat tidigare, vet ej om förra ägaren gjort det.
Vad ska jag använda innan målning? Räcker spackel, eller typ tec7 som nämns i denna tråden?
https://www.byggahus.se/forum/threads/sprickor-mellan-tak-och-vaegg.441442/
Tittat igenom att par trådar. Tänker att akrylfog är ett alternativ, blir det sprickor igen så sätter vi kanske en list?
Edit: latexfog, akrylfog, tec7. Blir inte riktigt klok på vilken
Edit: latexfog, akrylfog, tec7. Blir inte riktigt klok på vilken
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Tack. Vi har lite sprickor i taket också (gipsskivor antagligen).
Ska jag prova spackel eller tec7 där också?
Ska jag prova spackel eller tec7 där också?
Nej mitt på kan du inte ta tec7 eller bara spackla de spricker direkt. För att laga en spricka mitt på en vägg/tak gör man så här:S sdlfkjlsdf skrev:
Skrapa lite lätt på sprickan så de inte buktar ut, är de inga djupa sprickor så kan du limma på en pappremsa med våtrumslim, låt tork sen spackla ut 2-3ggr. Slipa och måla !
Mvh målare
Tackar! Ska prova
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur åtgärda hårfina sprickor mellan gipsskivor i innertak?
Färg, Måla & Tapetsera -
Sprickor mellan masonit i tak
Färg, Måla & Tapetsera -
Plåt att sätta mellan tak och vägg för att undvika sprickor
Färg, Måla & Tapetsera -
Sprickor mellan tak och kakel
Badrum -
Sprickor mellan tak och vägg
Färg, Måla & Tapetsera