Hej
Noterade sprickor i tegelväggen på huset idag. De kan ha varit där länge då väggen är direkt mot grannens parkering och jag brukar inte gå där. Men hur ska det repareras?
Noterade sprickor i tegelväggen på huset idag. De kan ha varit där länge då väggen är direkt mot grannens parkering och jag brukar inte gå där. Men hur ska det repareras?
Sprickor på båda sidor om fönstret, inget onormalt, men du har tur, det är bara fogarna som det är sprickor i.
Inget att bråka om egentligen, men vill du inte se sprickorna, så blir att blanda till murbruk som liknar kulören
som nu, lite tunt. Skrapa in som ett V i fogen där sprickan är och sitta/stå och peta in i sprickorna med en flat pinne. Fukta först med en blomspruta så det inte bara lägger sig som lös kaka på.
Inget att bråka om egentligen, men vill du inte se sprickorna, så blir att blanda till murbruk som liknar kulören
som nu, lite tunt. Skrapa in som ett V i fogen där sprickan är och sitta/stå och peta in i sprickorna med en flat pinne. Fukta först med en blomspruta så det inte bara lägger sig som lös kaka på.
Vilket bruk tycker du man ska ta? A? B?J jonaserik skrev:Sprickor på båda sidor om fönstret, inget onormalt, men du har tur, det är bara fogarna som det är sprickor i.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sprickor i vägg, hur hantera
Färg, Måla & Tapetsera -
Laga insidan av källarvägg i 60-tal hus, sprickor, puts, etc.
Byggmaterial & Byggteknik -
Betong-balkong med sprickor
Byggmaterial & Byggteknik -
Laga sprickor kring fönster
Fönster & Dörrar -
Sprickor i tegelvägg, hur gör jag och behöver jag oroa mig?
Stenhus