Jag upptäckte en genomgående spricka i balkongen hos mina föräldrar. Finns det risk att det rasar? Det ser ut som att sprickan befinner sig precis vid skarven där balkongen ser ut att vara utbyggd.

Ålder på huset?

S Stefan1972 skrev:
Ålder på huset?
1970

Ja då lär den knappast lossna............då vittrar de ju bara sönder och blir vådliga på det viset. Det man kan göra är väl att foga sprickorna så det inte rinner ner vatten.

• Gilla
jendapen
  • Laddar…
Okej, tack för svar! 😊

Som jag fattar det så är detta en pågjutning till den gamla originalbalkongen från 70 , och sprickan är i skarven?

Vet du på ett ungefär när balkongen "byggdes till"?

E egge80 skrev:
Som jag fattar det så är detta en pågjutning till den gamla originalbalkongen från 70 , och sprickan är i skarven?
Ja det ser ut som det

K Klass0n skrev:
Vet du på ett ungefär när balkongen "byggdes till"?
På wikipedia stod det att husen renoverades mellan 1997 och 2002

Ska ju inte måla fan på väggen, men jag tycker det ser lite oroväckande ut om det är precis i skarven mellan två gjutningar.

Men det beror också på hur det ser ut under balkongen. Kommer du åt att fota där?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Ska ju inte måla fan på väggen, men jag tycker det ser lite oroväckande ut om det är precis i skarven mellan två gjutningar.

Men det beror också på hur det ser ut under balkongen. Kommer du åt att fota där?
Vad menar du med ”måla fan på väggen”?

Jag kanske kan be mamma att knacka på hos grannen under och ta lite bilder

J jendapen skrev:
Vad menar du med ”måla fan på väggen”?

Jag kanske kan be mamma att knacka på hos grannen under och ta lite bilder
Har dina föräldrar en likadan balkong uppåt så ta nån bild på den med.

Finns det nån balk som både nya och gamla balkongen vilar på så borde sprickan vara mest kosmetisk. I annat fall så kanske du ska råda dem att ta in nån som kan att titta på det på plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.