De som levererade och bytte fönstren februari 2013 hävdar att en spricka genomgående i kassetten så man ser genom på andra sidan vid hörn inte är garanti på"
Har någon varit med om det? Det är inget som syns och man kunde inte förutsätta att det skulle spricka.

Vi kan limma och täta erbjuder de och vi vill att de byter den biten på kassetten.
Men om det är skäligt.
Så vad är skäligt? Om någon vet.

Vad menar du med limma och täta? Isolerglaskasetter ska bytas ut mot nya om de är trasiga. Finns verktyg/metoder för glasmästerier att byta och göra egna isolerglas. Skulle dock inte acceptera detta utan kräva ny från fabrik med garanti.

Med vänlig hälsning, fremax

Närbild på fönsterkarm och handtag med sikte mot grönskande buskar utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en hand som håller upp en vit ytterkant av en konstruktion med en synlig spricka.
Skapa konto

Närbild på en vit yta med en spricka i färgen som kan vara ett konstruktionsfel.
Skapa konto

Så här ser det ut, ska kolla med Konsumentombudsmannen med.

Det där är ju inte kassetten, det är fönsterbågen. Ser ut att vara ett tillverkningsfel.

Har leverantören sett samma bild?

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Ok de kallar det kassetten, fråga mig inte varför. Jag säger karmen med. De har fått samma bilder.

Sprickan på bilden sitter i den del som kallas båge. Karm är nåt annat. Kassett är nåt annat.

Sprickan ser ut att sitta så långt ned att den inte påverkar funktionen. Dock ser det ju inte bra ut. Om det vore mitt fönster hade jag accepterat att leverantören lagar så det ser bra ut.

Redigerat:
att de inte ersätter på garantin har ju med att göra att det lika gärna kan vara orsakat av den som monterat det. Alltså inget fabrikationsfel i den bemärkelsen.
Lite lim i en tunn kanyl och lite press på det där torde göra det i det närmaste osynligt.

K
Vad menar du med att den är genomgående? Det ser ut som att montören slagit emot en kant vid montage. Du skulle tagit bilder vid upppackandet.

Förstår inte riktigt hur montören skulle kunna slå i den kanten (om du inte menar på fabriken). För mig ser det ut som en spjälkning som uppstått vid fräsning av profilen, och som hjälpligt hållits ihop av färgen, men nu spruckit upp.

Det är mycket man inte begriper med montörer idag...........:rolleyes:

Tycker deras erbjudande var rimligt

Men själv hade jag öppnat springan lite med tex en nål och sedan tryckt i lite vanligt trälim med fingern.
Torkat av överflödigt med en fuktig trasa och sedan satt maskeringstejp som håller ihop det nån timma. Tror inte det kommer synas efteråt.

Det har inte skett vid montering. De har varit hela tills nu.
Trät torkar under och då kom väl sprickan.

Vi kommer låta de som sålde o monterade detta åtgärda detta men släpper det sedan så kommer jag inte acceptera det. Då får de lösa det.

Tack för responsen alla:)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.