Sponsrat innehåll mitt i trådarna ?

6k läst  88 svar

Sida 4 av 6
  1. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 7
    "Titta någonannanstans"? Hur gör du det när reklamen är inkilad mellan inläggen?

Jag ser inga där än, tack och lov, och kör inte adblocker för att stödja Byggahus.

2. B
    Nybyggare Nivå 2
    Du ser väl ändå bara ett par ord i taget?

3. P
    Medlem Nivå 4
    Verkligen otroligt irriterande med 5 stora annonser på 15 inlägg...

4. M
    Medlem Nivå 4
    Menar du att en månadsavgift är alternativet? Skulle du betala en månadsavgift? Det är det du gör genom att se reklamen.
    Med en omsättning på 8miljoner (utan den nya reklamen) och 18% vinstmarginal så ser det inte ut att gå någon nöd på driften och några allmoser behövs inte (fullt medveten om att byggahus dock bara är en del av verksamheten men på den enbart finns inga siffror).

Jag är väldigt tacksam för att byggahus finns men jag vill helst inte se en utveckling där man bara jagar omsättning/vinst för att maximera inför en försäljning till bonnier eller Schibsted.

Redigerat 13 mar 15:56
    13th Marine gillar
  5. E
    Medlem · Nivå 5
    Inte heller jag störs så mycket av reklamen, men tycker ändå inte det är en så god idé.
    För det första så är väl den mängd reklamen fyller trådarna nu för oss ”läsare” lite väl intensiv?
    För det andra håller jag med om att det snarare uppmuntrar kvantitet före kvalitet, vilket jag tyvärr redan upplever är ett problem för detta forum, väldigt mycket av det som skrivs från somliga ser jag mer som tidsfördriv än som råd, frågor och diskussioner som rör bygg. Tanken med detta forum är väl ändå inte att skapa ännu en socialt nätverk liknande Facebook?
    För det tredje så undrar jag hur ni resonerar kring att gäster ska bli uppmuntrade att bli medlemmar när de får se forumet från dess ”dåliga” sida?
    För det fjärde så finns det väl en rätt så klar lagstiftning som hänvisar till att all form av reklam måste vara tydligt att det just är reklam. Tror ni är lite i gråzonen när ni bakar in reklamen bland inläggen med utformningen av att en användare har skrivit inlägget.

Hoppas någon bemödar sig med att svara på mina spörsmål.
    //JA

6. Fairlane
    Medlem · Nivå 9
    Jag tror att det blir lite mycket när det ser ut så här.
    Screenshot_20180313-165220.png

7. Dheri
    Husägare · Nivå 8
    Oj, ja det ser inte roligt ut. En eller två reklamplatser per sida tycker jag kan vara rimligt.

8. C
    Medlem Nivå 2
    Låter intressant. Ska se om att skriva ett inlägg minskar reklamspammandet. :)

9. F
    Medlem Nivå 1
    Lika bra att skriva lite här då så slipper man?

10. TeroM
    Renoverare · Nivå 19
    Nej, går inte. Jag gjorde det ett par år sedan och den tråden blev inte långlivad. Fullt förståeligt med tanke på byggahus inkomster.

Bättre att skriva ngt regelbundet istället som inlägg i vad-har-du-gjort-med-xxx idag eller starta en projekttråd.

11. Adoby
    Husägare Nivå 1
    Installera en annonsblockerare som tillägg i din webb-läsare.

Jag använder uBlock Origin i Firefox. Fungerar utmärkt och jag slipper alla annonser. Så gott som. Gör att det också känns snabbare att surfa, eftersom det blir mindre som skall laddas. Det är alltså inte bara mindre skräp som visas, det hämtas inte ens...

AdBlock Plus fungerar också bra.

jnse gillar
  12. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 13
    Jag tycker det är tråkigt om ni som mest läser känner er bortstötta, för självfallet är många av er de som kommer att bli nya aktiva användare. Samtidigt kommer de flesta av er bara att läsa, och då är kanske annonserna en rimlig kostnad att bära för att få info men inte ge något tillbaka mer än att vara just en reklammottagare.

Självfallet måste det finnas en balans, men jag upplever att foruminnehavarna får väl mycket ovett här för att det de tillhandahåller gratis inte är bra nog...

fia_mstd och EI30-SaC gillar
  13. Fairlane
    Medlem · Nivå 9
    Ja, jag klagar väl inte direkt och är nöjd med att det är gratis, men som man ser på min bild ovan var det kanske inte tänkt?
    Jag snittar på 1 inlägg om dagen sen jag började här för 3½ år sen, men ibland blir det 10 inlägg på en dag, ibland går det två veckor mellan. Jag kan tycka det är ok att jag får lite reklam, men kanske ändå aningen mindre.

14. J
    Medlem Nivå 5
    Reklam är bra.

15. Adoby
    Husägare Nivå 1
    Reklam gör varorna onödigt dyra och lockar till onödiga eller felaktiga köp.

Jag försöker välja varor som jag INTE sett reklam för. Och undvika de som jag sett reklam för.

Information är bra. Reklam är dåligt, dåligt. Men samtidigt är reklam det som finansierar mycket av innehållet på internet. Är det konstigt att mycket av innehållet på internet är dåligt?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: