Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Spjällsnöre i Minimaster

1. C
    Medlem · 15 inlägg

Carl.Alm

Medlem
    Hej!

Har ägt ett hus byggt 1983 i snart tre år.
    Husets ventilation är byggds kring en Bacho Minimaster AGF 11-0100.
    Hittills har jag bytt lager i fläktarna och har en längre tid haft problem med att det kluckar i vasken då fläktarna körs på högfart, så jag gav mig på att fylla dränledningens vattenlås med vatten.

Jag passade då även på att rengöra värmeväxlaren och insidan av eländet (verkar inte ha skötts så nu är det i princip omöjligt att få helt rent).

Nu till mitt problem jag behöver er hjälp med.
    Från köksfläktspjället skall snöret löpa upp till ett spjäll i ovandelen som stoppar övrig frånluft när man kör den som köksfläkt.
    Det snöret har gått av och jag hittar ingen självklar infästning för den på spjället.
    Det andra snöret löper ner till fronten av köksfläkten där den slutar i en stoppknop på andra sidan en plåt.

Hur tusan och vart skall jag fästa snöret?

Tack på förhand,
    Mvh/Calle

2. C
    Medlem · 15 inlägg

Carl.Alm

Medlem
    Just det. Kan vara värt att nämna att spiskåpan byttes av förra ägaren 2008 till en från Fläktwoods.

3. D
    Medlem · 98 inlägg

Daniel Kron

Medlem
    Samma som jag har. Jag ska kika när jag kommer hem. Hör av mig.

• Laddar…
  4. C
    Medlem · 15 inlägg

Carl.Alm

Medlem
    Tack, vad snällt =)

Tills vidare så fick jag göra så att jag knöt en stoppknop vilken jag trädde genom det mittersta av de perifera hålen på spjällbladet och tryckte sedan i plastproppen. Det måste vara tänkt på något bättre sätt än så.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.