Byggahus.se

Spispanna

4k läst  4 svar

1. N
    Medlem Nivå 1
    Jag undrar om någon har erfarenhet av Wamsler k 156 kökspanna och vet vilken effekt den ger. kan den värma ett hus på 144 kvadratmeter. Hur stora ack.tankar kan man elda mot.

Köpt en Wamsler 156 begagnat och säljaren sa att den var på 23kw men på markeringen (som vi inte kunde hitta först!!!) står det 18kw. Vi har sett lite olika på internet.

Jättetacksam för alla åsikter, vi behöver hjälp!
    tack!

2. H
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Jag har köpt föregångaren (k 52 c) till din panna. Enligt uppgifter från återförsäljaren Hans Forsman i Strängnäs så är pannorna i det närmaste identiska. Man kan i alla fall koppla på en ackumulatortank på 750 l utan vidare. På min panna står det också 18kw trots att den skall ge 23 kw enligt broschyrer man har läst så det kan jag inte hjälpa dig med. Däremot så är jag tveksam till om pannan förslår till 144 kvadratmeter. Mitt tips blir att du slår en signal till Hans Forsman i Strängnäs och får en del frågetecken uträtade.
    Tfn: 0152-167 70 eller 173 97.
    Du kan ju också gå in på hemsidan http://www.hansforsman.se/produkter/kokspannor/ och titta.

3. N
    Medlem Nivå 1
    tack för svar
    Hur många kvadrat har du? Funferar det bra? Hur ofta behöver du elda under de kallaste månaderna?
    Tusen frågor :) detta är ett riktigt huvudbry.

4. M
    Medlem Nivå 12
    Måste tyvärr säga att hur du än gör blir det aldrig en bra anläggning med en så liten panna.

5. H
    Medlem Nivå 1
    Jag har nu inte kopplat på den här pannan än men den skall värma upp ca 75 kv. Alltså ungefär hälften av din yta.
    Jag måste nog tyvärr hålla med föregående talare angående storleken på pannan, om du inte har möjlighet att komplettera med någon annan värme, solfångare eller braskamin t.e.x.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka