Är det kört för spisen?

• Ja

7 Röster 87,5%
  • Nej

1 Röster 12,5%
  • Antal röster
    8
Farstatjej90
Spishällen började flimra (plattorna åkte av och på jättesnabbt) för några dagar sen när jag satte igång alla plattor på max för jag skulle göra massa grejer.
Sen fungerade den men nu är plattan längst in till vänster alltid på när man slår på hällen oavsett vad man ställer reglaget på.

Vad tror ni, är det min tur att starta tråd om hur jag ska koppla in min nya spishäll eller är detta nåt som läker eller går att laga? 🤔

Har frågat runt lite bland vänner men dom hade ingen aning om vad som har hänt. Mysterium!
Keramisk spishäll med varningslampor tända, en platta längst in till vänster är aktiv med röd glöd. Märkt med "Siemens".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är tuchknappar på din spis och då är det elektronik med i spelet, kan vara att ett räle eller en triac som sagt upp sig. Det kan bli att byta hela elektronikdelen och vad den kostar vet jag inget om. Är det lönt att byta kan bara du tänka på.

Farstatjej90
Finns det spishäll utan touch som passar?

Jepp finns, men då ska det vara med vreden sittande nedanför, lika som på en vanlig spis, Sitter dom på ovansidan så är det svårt att hålla rent med att torka av hela glashällen. Du får söka på spishäll utan touchknappar, så finns det en del, sen om dom stämmer med nuvarande infällning i mått, får du se på beskrivningen.

• Haha
Det Ni inte visste
  • Laddar…
Farstatjej90
Det är verkligen ett mysterium
Nu fungerar den igen!

Ibland så kan det hjälpa att bryta strömmen till spisen för en reset.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Farstatjej90
Jag testar det om det återkommer
Nu räckte det med att inte göra någonting.

• Gilla
Purezed
  • Laddar…
4774
Vår ugn är lika märklig 😄, när jag använder den så fungerar den utmärkt medans maken inte ens kan få den varm nog för att göra pommes frites. Mycket märkligt

• Gilla
  • Haha
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
Det finns i många familjer att elektronik inte gillar en av familjemedlemarna 😇😂

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vår ugn är lika märklig 😄, när jag använder den så fungerar den utmärkt medans maken inte ens kan få den varm nog för att göra pommes frites. Mycket märkligt
Din man är smart. Vår dammsugare fungerar inte heller när jag ska dammsuga….

• Haha
Festlund
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Be honom köpa en fritös att göra pommes frites i och lära sig använda den. Det kommer fungera jättebra och ni får mycket godare pommes frites på köpet.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag testar det om det återkommer
Nu räckte det med att inte göra någonting.
typiskt elektronikfel
även om det står siemens på den så brukar de köpa elektroniken från PRC och den håller aldrig mer ön 5 år

så byt du ut den innan någon går bärsärks

ge upp tanken på vred de är väldigt väldigt sällsynta och skulle inte hjälpt i ditt fall

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Farstatjej90
D Det Ni inte visste skrev:
typiskt elektronikfel
även om det står siemens på den så brukar de köpa elektroniken från PRC och den håller aldrig mer ön 5 år

så byt du ut den innan någon går bärsärks

ge upp tanken på vred de är väldigt väldigt sällsynta och skulle inte hjälpt i ditt fall
Nytt konto igen?🤔😉

• Haha
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Nytt konto igen?🤔😉
Var det så länge sedan eller är detta ett "bra att ha"-konto man skapat tidigare?

• Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Nytt konto igen?🤔😉
Nä detta är betydligt äldre än vad jag är😎

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.