Spishällen började flimra (plattorna åkte av och på jättesnabbt) för några dagar sen när jag satte igång alla plattor på max för jag skulle göra massa grejer.
Sen fungerade den men nu är plattan längst in till vänster alltid på när man slår på hällen oavsett vad man ställer reglaget på.
Vad tror ni, är det min tur att starta tråd om hur jag ska koppla in min nya spishäll eller är detta nåt som läker eller går att laga? 🤔
Har frågat runt lite bland vänner men dom hade ingen aning om vad som har hänt. Mysterium!
Sen fungerade den men nu är plattan längst in till vänster alltid på när man slår på hällen oavsett vad man ställer reglaget på.
Vad tror ni, är det min tur att starta tråd om hur jag ska koppla in min nya spishäll eller är detta nåt som läker eller går att laga? 🤔
Har frågat runt lite bland vänner men dom hade ingen aning om vad som har hänt. Mysterium!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är tuchknappar på din spis och då är det elektronik med i spelet, kan vara att ett räle eller en triac som sagt upp sig. Det kan bli att byta hela elektronikdelen och vad den kostar vet jag inget om. Är det lönt att byta kan bara du tänka på.
Jepp finns, men då ska det vara med vreden sittande nedanför, lika som på en vanlig spis, Sitter dom på ovansidan så är det svårt att hålla rent med att torka av hela glashällen. Du får söka på spishäll utan touchknappar, så finns det en del, sen om dom stämmer med nuvarande infällning i mått, får du se på beskrivningen.
Be honom köpa en fritös att göra pommes frites i och lära sig använda den. Det kommer fungera jättebra och ni får mycket godare pommes frites på köpet.4774 skrev:
typiskt elektronikfelFarstatjej90 skrev:
även om det står siemens på den så brukar de köpa elektroniken från PRC och den håller aldrig mer ön 5 år
så byt du ut den innan någon går bärsärks
ge upp tanken på vred de är väldigt väldigt sällsynta och skulle inte hjälpt i ditt fall
Nytt konto igen?🤔😉D Det Ni inte visste skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 271 inlägg